    From: Bladek <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kupno monet kolekcjoneskich a DG
    Date: Mon, 17 Oct 2005 08:31:49 +0200
    Sender: Bartek <>

    Czesc,

    Od kilku lat prowadze dzialalnosc gospodarcza i od jakiegoc czasu
    zastanawiam sie na kupnem monet kolekcjonerskich jako lokaty oszczednosci.

    Monety bede kupowal w mennicy wiec nei ma problemu z faktura a pytanie jest
    takie.

    Nie wiem czy mam kupic te monety na forme czy na osobe fizyczna. Nie mam w
    dzilalnosci nic o sprzedazy monet.
    Za 2 lata bym chcial sprzedac monety ale jesli ktos bedzie chcial podpisac
    umowe kupno-sprzedazy to pewnie podatek bede musial zaplacic - czy jesli
    bede mial fakture zakupu to zaplace podatek z roznicy wartosci?

    A moze pomyslec o rozszerzeniu dzialalnosci i kupic na firme? Jak to wtedy
    jest jesli za 2 lata sprzedaje? Co sie dzieje z monetami z punktu widzenia
    ksiegowego przez te 2 lata?

    --
    BB