  • Data: 2002-05-28 22:17:30
    Temat: Koszty uzyskania
    Od: "Jarosław Supernak" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Jakie są koszty uzyskania od takiej oto umowy:
    Na górze: UMOWA ZLECENIA (zmusili mnie!!!)
    poprzedzona postępowaniem w trybie art. 6 ust. 1 pkt.7 ustawy o zamówieniach
    publicznych.
    Na dole:
    &1
    ZLECENIODAWCA zleca a ZLECENIOBIORCA przyjmuje do wykonania opracownie
    programu komputerowego - XYZ przy użyciu licencjonowanego oprogramowania do
    dnia 10.05.2002r.
    &2
    1. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy na potrzeby
    Zleceniodawcy zgodnie z jego wymogami.
    2. Zleceniobiorca upoważnia Zleceniodawcę do odtwarzania, wyświetlania
    programu, wprowadzania go do pamięci, wprowadzania zmian i adaptacji.
    (zmusili mnie)
    3. Zleceniobiorca przekazuje Zleceniodawcy kod źródłowy programu. (też mnie
    zmusili!!!)
    &3
    1. Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać przedmiot umowy przy zastosowaniu
    jak najlepszej wiedzy oraz dokładności jakiej ta praca wymaga.
    2. Zleceniobiorca nie może powierzyć wykonania przedmiotu umowy innej
    osobie.
    itd o wynagrodzeniu.

    Jak dla mnie to 50 %.
    Jednak księgowej jakoś art. 22 ust. 9 pkt.3 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych nie przekonuje.
    Według niej ta umowa nie mówi o prawie autorskim, że to jest zlecenie.
    Według mnie to umowa o dzieło pomimo zapisu na górze i że należy mi się 50 %
    kosztów uzyskania.

    Jarek