  • 1. Data: 2005-10-17 08:20:03
    Temat: Koszty biura rachunkowego i odpowiedzialność
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Jakie są mniej więcej koszty prowadzenie księgowości (KPiR, VAT, memoriał)
    przez biuro rachunkowe?
    Czy ww. biuro ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy?
    Ania

  • 2. Data: 2005-10-17 08:32:30
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@p...onet.pl> napisal(a):
    > Jakie są mniej więcej koszty prowadzenie księgowości (KPiR, VAT, memoriał)
    > przez biuro rachunkowe?
    > Czy ww. biuro ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy?

    W teorii tak, w praktyce lepiej wybrać takie, które błędów nie robi.
    Czyli będzie musiało poświęcać Twojej firmie nie pół godziny w miesiącu,
    ale tak najlepiej cały dzień. Dopiero wtedy będą w stanie zauważyć, że
    np. nie powinni odliczać składki chorobowej, której nie płacisz, albo że
    omyłkowo wystawiłaś błędną fakturę, gdzie się kwota vatu nie zgadza ze
    iloczynem stawka*netto. Doświadczenia z autopsji. Będzie to odpowiednio
    więcej kosztowało oczywiście ;) Bez tego to ograniczą się do bezmyślnego
    wklepywania faktur i drukowania deklaracji, wyłącznie za pomocą klawiatury i
    drukarki, z pominięciem mózgu. To na 100% potrafisz sama robić. ;)

    Ja się z biur rachunkowych wyleczyłem. Robię sam, a kiedy mam jakiś
    problem do rozwiązania, to płacę za poradę u doradcy podatkowego.
    Wychodzi lepiej i w dodatku taniej.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 3. Data: 2005-10-17 08:32:42
    Od: " " <a...@g...pl>

    Anxy <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jakie są mniej więcej koszty prowadzenie księgowości (KPiR, VAT, memoriał)
    > przez biuro rachunkowe?
    > Czy ww. biuro ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy?
    > Ania

    Od 60 wzwyz zaleznie od biura i ilosci ksiegowanych dokumentow. Jezeli jest
    KPiR oraz VAT to wiecej, liczylbym ze 120-150 a jak masz sporo papierow to do
    200-250 mozesz dobic

    Odpowiedzialnosc ponosisz Ty ale mozesz dochodzic praw od biura z jego
    ubezpieczenia OC

  • 4. Data: 2005-10-17 10:34:26
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie są mniej więcej koszty prowadzenie księgowości (KPiR, VAT, memoriał)
    > przez biuro rachunkowe?
    > Czy ww. biuro ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy?
    > Ania
    ja place okolo 500 zl miesiecznie (ok 30-40 dokumentow, ok 10 umow o dzielo,
    1 pracownik na etacie),
    biuro ma oczywiscie OC, ale i tak ja odpowiadam przed US.

    pzdr
    pit.

  • 5. Data: 2005-10-17 13:19:01
    Od: "Profil1" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Anxy" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Myślę ,że powinnaś wybrać biuro które prowadzi Doradca Podatkowy w takim
    przypadku Doradca jest na mocy ustawy ubezpieczony i za błędy odpowiada on
    .
    Co do kosztów to więcej inf na priv bo mogłoby być to uznane za spam
    Tomek

  • 6. Data: 2005-10-17 21:17:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2005, Profil1 wrote:

    > Myślę ,że powinnaś wybrać biuro które prowadzi Doradca Podatkowy w takim
    > przypadku Doradca jest na mocy ustawy ubezpieczony i za błędy odpowiada on

    Moment... a ktoś nie mający uprawnień może w ogóle taką DG prowadzić ??
    No i nie jest AFAIK prawdą że (choćby doradca) odpowiada karnie - ukarany
    zostanie podatnik, co najwyzej może dochodzić odszkodowania lub
    zadośćuczynienia od biura.
    IMO to dość znaczna różnica - szczególnie w razie ukarania sądowego.
    Czyli to "odpowiada on" sprowadza się jedynie do częstszych (lżejszych)
    przypadków :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-10-18 07:37:17
    Od: "Profil1" <d...@n...pl>

    Nie zgadzam sie zawsze odpowiada Doradca .
    I ukarany zostanie Doradca

  • 8. Data: 2005-10-18 07:53:33
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 18-10-2005 09:37, Użytkownik Profil1 napisał:

    > Nie zgadzam sie zawsze odpowiada Doradca .
    > I ukarany zostanie Doradca

    tak? na jakiej podstawie tak twierdzisz?
    przeciez nie doradca jest strona w postepowaniu tylko podatnik
    doradca moze byc co nawyzej pelnomocnikiem

    g.

  • 9. Data: 2005-10-18 08:31:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, Profil1 wrote:

    > Nie zgadzam sie zawsze odpowiada Doradca .

    wKwestiiFormalnej: składam podanie uzasadnione na dole,
    pod podpisem :) i z uzasadnienia wynikające.

    > I ukarany zostanie Doradca

    Poproszę podstawę prawną.
    Nie widzę możliwości żeby to doradca poszedł siedzieć zamiast
    podatnika.

    Doradca może zostać ukarany NIEZALEŻNIE - za co innego, za
    nierzetelność, za współudział, za mnóstwo innych rzeczy...
    ale odpowiedzialność podatkową podatnik płacący podatki bez
    pośrednictwa płatnika (przepraszam że zawile, ale żeby porządek
    był i nikt mi nie wyskoczył że "pracownik też jest podatnikiem
    a za zaliczki nie odpowiada" muszę się zastrzec) - więc podatnik
    rozliczając cokolwiek rozlicza to na WŁASNĄ odpowiedzialność,
    fakt powierzenia owej czynności komukolwiek tego nie zmieni.

    Jak jest inaczej - poproszę o przepis... !

    [...]

    ...dla wyjaśnienia - mam na myśli wpis "karany sądownie".

    pozdrowienia, Gotfryd
    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?