  • 1. Data: 2004-08-20 08:26:10
    Temat: Koretkta PIT-5
    Od: "EMEL" <e...@i...pl>

    Witam
    Przy wypelnianiu PIT-5 za lipiec odkrylem blad przy wypelnianiu poprzedniej
    deklaracji.Blad ten nie mial wplywu na wielkosc kwoty wplaconej na konto
    US.(wielkosc zaliczki za czerwiec wychodzi pelne ZERO zlotych :)..).W picie
    za czerwiec kwota w pozycji 54 wynosi XXX(suma naleznych zaliczek za
    poprzednie miesiace) a kwota w pozycji 55 (nalezna zliczka za miesiac)
    wynosi 0,00zł.Pomylilem sie z kwota wpisana w pozycji 56(powinna byc suma 54
    i 55 czyli XXX a wpisalem qrde 0,00zl).
    Czy do korekty PIT-5 za czerwiec mam dolaczyc jakies pismo z wyrazami
    glebokiego zalu za blad czy zupelnie to zignowrowac???.
    Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2004-08-20 08:40:25
    Temat: Re: Koretkta PIT-5
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

    Użytkownik "EMEL" <e...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czy do korekty PIT-5 za czerwiec mam dolaczyc jakies pismo z wyrazami
    > glebokiego zalu za blad czy zupelnie to zignowrowac???.
    > Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam
    > Mariusz

    Witam
    W takim wypadku zwykle robie korekte i krotkie rzeczowe pismo wyjasniajace
    sprawe. To taki maly gest ktory komus tam ulatwi zycie (bez unizonego zalu,
    no moze z jakas grzecznosciowa formulka - jest wszak lato i trzeba byc
    dobrym dla bliznich).
    Zycze powodzenia w kontaktach z US i milego dnia
    Krzysztof Magiera

  • 3. Data: 2004-08-20 21:45:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Aug 2004, EMEL wrote:
    [...]
    >+ Czy do korekty PIT-5 za czerwiec mam dolaczyc jakies pismo z wyrazami
    >+ glebokiego zalu

    FORMALNIE prawo nakazuje (aktualnie & AFAIK) do *wszystkich* korekt
    dołączać wyjaśnienie. Czyli "jakieś pismo być powinno" :)
    Natomiast jeśli przy "żalu" chodzi o "czynny żal", to IMHO ma
    on (czynny żal) zastosowanie TYLKO jeśli "Skarb poniósł uszczerbek"
    lub złamałeś jakiś przepis karny.
    Jeśli nie poniósł - to IMHO nie ma po co "żalić się" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)