  • Data: 2007-08-31 10:34:21
    Temat: Korekta zeznania, wspólne opodatkowanie
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy jeśli złożę PIT-36 w ustawowym terminie do 30. kwietnia,
    wybiorę w tym zeznaniu wspólne opodatkowanie z żoną,
    a za rok czy dwa skoryguję to zeznanie(czy to z własnej inicjatywy,
    z powodu nieuwzglednienia czegoś, albo z powodu otrzymania protokołu
    pokontrolnego
    z którego wynika potrzeba korekty), to czy wpólne opodatkowanie
    dalej obowiązuje?

    Tak sobie poczytałem to: http://www.pit.pl/pages/i/1356.php ,
    zerknąłem też do updof, art. 6, i nie widzę tam zastrzeżenia
    że korekta anuluje wspólne rozliczenie.

    Czyli prawidłowo złożony PIT-36, na którym rozliczam się wspólnie z żoną
    powoduje, że za dany rok wszelkie korekty, decyzje US itd muszą uwzględniać
    to wspólne opodatkowanie?

    Pytam, gdyż nie wybrałem liniowca - żeby skorzystać z podwójnej kwoty
    zmiejszającej podatek,
    a "bez żony" wypadam z pierwszego progu..
    I teraz naszły mnie wątpliwości czy dobrze zrobiłem :)