  • Data: 2009-04-30 10:24:43
    Temat: Korekta PIT-36L za 2007 - jak wyliczyć odsetki
    Od: "Maciej Dobrzanski" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Odkryłem w rachunkach z 2007 kilka błędów, które zmniejszyły nadpłatę
    zaliczek. Chciałem wysłać korektę PIT-36L/PIT-B, natomiast zupełnie nie wiem
    jak policzyć odsetki. Dla zobrazowania sytuacja jest taka:

    wrzesień wpłacone: 800 należne: 500
    październik wpłacone: 500 należne: 520
    listopad wpłacone: 1000 należne: 530*2

    Wynika z tego, że przez rok 2007 miałem solidną nadpłatę z września, pomimo
    teraz wyliczonej niedopłaty w październiku i listopadzie.

    W sierpniu 2008 US zwrócił kwotę wykazaną w PIT-36L. Jak w tej sytuacji
    zwrócić niesłusznie naliczone paredziesiąt złotych zwrotu? Odsetki liczyć od
    dnia złożenia zeznania? Od daty zwrotu? Czy coś jeszcze bardziej
    skomplikowanego?

    Maciek