    From: "Bucki Jan" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kontrola UKS
    Date: Fri, 17 Sep 2010 21:13:23 +0200

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie kontroli UKS w firmie.
    Pewnego dnia wpadła kontrola (dwie panie w cywilu) UKS (do naszego zakładu)
    sprawdzająca poprawność fiskalizacji w kasie. Ja w tym czasie byłem na
    zwolnieniu lekarskim od trzech miesięcy, ale w tym dniu i w tej godzinie gdy
    była kontrola UKS ja sie pojawiłem w pracy po odbiór zaświadczenia do ZUS.
    Pani z UKS stanowczym tonem zapytała mnie kto ja jestem, a ja powiedziałem,
    że to nie ma znaczenia bo jestem na L4. Zapytała czy tu pracuje, a ja w
    dalszym ciągu mówię, że tak ale jestem od kilku miesięcy na zwolnieniu
    lekarskim a teraz jestem tu gościnnie. Zapytałem ją tez kto ona jest, więc
    błysnęła mi "blachą" i powiedziała, ze z UKS. Stanowczym głosem powiedziała
    abym jej okazał dowód osobisty. Ja jej odmówiłem pokazania do czasu jak mi
    pokaże stosowne upoważnienie do kontroli. Powiedziała, że ona nie musi mieć
    upoważnienia. Wiec wezwały Policje, której okazałem dowód osobisty, tym się
    zadowoliły i opuściły zakład pracy.
    Teraz po dwóch miesiącach jestem wzywany na Policje i przedstawiono mi
    art.65 $2 KW. W czasie przesłuchania w UKS i na Policji potwierdziłem, że
    faktycznie nie okazałem dowodu osobistego, gdyż Panie nie przedstawiły mi
    podstawy prawnej dlaczego mnie kontrolują i nie poinformowały mnie, że w
    myśl np. art...$... mam obowiązek przedstawić im dowód osobisty.
    Na pytanie przesłuchującego Policjanta czy przyznaje sie do przedstawionych
    zarzutów powiedziałem, ze tak, natomiast czy przyznaje sie do popełnienia
    wykroczenia i dobrowolnemu wymiarowi kary, odpowiedziałem, że nie przyznaję
    się do popełnionego wykroczenia, gdyż nie byłem świadomy/poinformowany o
    obowiązku okazania dowodu osobistego czego te Panie nie dokonały. Policjant
    na tym zakończył i powiedział, że sprawa skończy sie w sądzie.
    Co mmi grozi za to? i czy będąc na zwolnieniu (dalej jestem do 23 grudnia -
    świadczenia rehab.) lekarskim mieli mnie prawo kontrolować jako pracownika
    lub zwykłego z ulicy Obywatela.

    Prosze o poradę.