  • 11. Data: 2010-05-20 16:04:05
    Temat: Re: Kolizja auta. Odszkodowanie netto. Co z VAT?
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-20 17:03, Dawid pisze:
    > Jak masz fakture na siebie to sobie dochodwke i vat odliczysz (auto na
    > firme - z homolgacja ciezarowa). w przypadku auta bez homologacji tylko
    > dochodowke mozesz odliczyc.
    A jak sobie płyn do spryskiwaczy kupi to niby też VAT nie odliczy??
    Maciek

  • 12. Data: 2010-05-21 06:20:52
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > Dziwne, bo ja dostałem fakturę, a Hestia dostała kopię. Na podstawie tej
    > kopii Hestia zapłaciła netto serwisowi, ja na podstawie oryginału
    > zapłaciłem
    > warsztatowi VAT.Od Hestii dostałem notę o wypłacie odszkodowania w kwocie
    > netto.
    > Potem to wszystko do KPIR i rejestrów VAT wpisałem i odpowiednio
    > odliczyłem.

    ale to nie ty jestes klientem serwisu a hestia bo ona placi za usuniecie
    szkod na twoim mieniu.... bez sensu.
    jak tobie wyplaca w gotowce i sam sobie naprawiasz w serwicie czy gdzies to
    co innego

  • 13. Data: 2010-05-21 06:22:27
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    od jednego i drugiego odliczy VAT - ale w wysokosci 60% w przypadku osobowki
    a 100% w przypadku ciezarowego. taka roznica.
    to czego nie odliczy w postaci vat to odliczy od dochodowego (wiecej).

  • 14. Data: 2010-05-21 06:43:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:
    > od jednego i drugiego odliczy VAT - ale w wysokosci 60% w przypadku
    > osobowki a 100% w przypadku ciezarowego. taka roznica.
    > to czego nie odliczy w postaci vat to odliczy od dochodowego (wiecej).

    Chyba żartujesz sobie?
    60% odliczenia VAT za płyn do spryskiwacza, opony, mycie?

  • 15. Data: 2010-05-21 06:47:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał Gut wrote:

    > ale to nie ty jestes klientem serwisu a hestia bo ona placi za
    > usuniecie szkod na twoim mieniu.... bez sensu.

    Klientem jesteś Ty. Tylko rozliczenie jest takie, że płatnikiem jest
    ubezpieczyciel.
    Ja dostałem na siebie wystawioną fakturę- oryginał - no bo w końcu jak
    odliczenie VAT-
    to musi być faktura na mnie. A całość rozliczeń była bezgotówkowa i
    warsztat z ubezpieczycielem
    się boksował: co wymieniają i za ile. Ja tylko podpisałem dokumenty
    zapałciłem VAT i już.

  • 16. Data: 2010-05-21 07:33:01
    Od: "Dariusz Domagała" <biuro@NOSPAM_innersoft.pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > Jak masz fakture na siebie to sobie dochodwke i vat odliczysz (auto na
    > firme - z homolgacja ciezarowa). w przypadku auta bez homologacji tylko

    A czy przypadkiem wypłacone odszkodowanie nie bedzie dla zrownowazenia
    przychodem.

    Darek

  • 17. Data: 2010-05-21 10:08:37
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:ht58n3$b2v$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > ale to nie ty jestes klientem serwisu a hestia bo ona placi za usuniecie
    > szkod na twoim mieniu.... bez sensu.

    Tak jest od dawna
    Wszyscy ubezpieczyciele płacą netto warsztatowi
    VAT płaci warsztatowi delikwent .

  • 18. Data: 2010-05-21 10:18:39
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.05.2010 Maciek <m...@n...pl> napisał/a:
    > A co jeśli delikwent nie jest płatnikiem VAT i sobie tego VATu nie
    > rozliczy, bo nie ma jak?

    To ubezpiecza od wartosci brutto i ubezpieczyciel wyplaca odszkodowanie
    z VATem.

    Znam taki przypadek -- praktyka lekarska, samochod w leasingu,
    ubezpieczyciel od razu zauwazyl, ze trzeba ubezpieczyc od wartosci
    brutto. Z likwidacja szkody tez nie bylo problemu.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@n...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 19. Data: 2010-05-21 10:21:06
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-05-21 08:22, Michał Gut pisze:
    > od jednego i drugiego odliczy VAT - ale w wysokosci 60% w przypadku osobowki
    > a 100% w przypadku ciezarowego. taka roznica.
    > to czego nie odliczy w postaci vat to odliczy od dochodowego (wiecej).
    Chyba jesteś w błędzie :-)
    60% odliczenia VAT dotyczy _tylko_ zakupu pojazdu, a 0% odliczenia VAT
    dotyczy _tylko_ paliwa - oczywiście w przypadku osobówki.

    Maciek

  • 20. Data: 2010-05-21 10:22:13
    Od: Maciek <m...@n...pl>