  • 1. Data: 2003-05-15 20:25:34
    Temat: Klasyfikacja działalności i sposób rozliczenia z US
    Od: "Szymek" <s...@o...pl>

    Witam,
    Otwieram działalność gospodarczą związaną z informatyką. Jednakże jak
    dotąd z informacji, które zebrałem, jest mi bardzo trudno podjąć decyzję w
    jaki sposób rozliczać się z urzędem skarbowym. Jednocześnie usługi jakie
    zamierzam świadczyć, można powiedzieć, że są na granicy usług reklamowych -
    strony www oraz usług w zakresie oprogramowania. Potrzebne mi są jakieś
    szczegółowe zestawienia usług, z uwzględnieniem oprocentowania, względnie
    wyliczonego podatku tak by łatwo mi było podjąć decyzję jaką usługę
    świadczyć i jaką formę rozliczenia w związku z tym przyjąć.
    A może ktoś ma lub miał podobny problem z klasyfikacją swojej
    działalności, bo doprawdy nie bardzo wiem jak jest ona dokładnie
    sklasyfikowana.
    Wg PKUiW podpadałbym pod działalność w zakresie oprogramowania - ale ryczałt
    17% a księga min. 1500pln miesięcznie. Jak również transmisja danych i
    teleinformatyka, doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego, konserwacja i
    naprawa, pozostała działalność związana z informatyką.
    A ja chcę: zrealizować oprogramowanie ze składników OpenSource w
    technologiach html, php, mysql i podobne, wdrożyć to gdzie się da, pobierać
    miesięczny abonament i administrować tym, ewentualnie również innymi
    komputerami w danej firmie czyli szeroko rozumiana administracja.
    Ewentualnie w instytucjach które nie będą miały mojego oprogramowania sam
    nadzór i administracja tym co mają. Jak sklasyfikować taką działalność? Bo
    oczywiście znalazłem usługi związane z wyrobem i naprawą instrumentów
    dętych, jak również obciąganiem guzików... :)co oczywiście jest b. istotnym
    elementem polskiej gospodarki ale do swoich działek nie udało mi się
    dotrzeć!:(
    A może zamiast informatyki, agencja reklamowa? W końcu też zajmują się
    tworzeniem www. A mój projekt to przecież www dla intranetu! Ale co wtedy z
    administracją?
    Bardzo proszę o porady, miejsca gdzie mogę dotrzeć do szczegółowych
    informacji i wszystko co może mi pomóc, tak żebym aż tak nie czuł się
    okradany przez US i inne instytucje czyhające na moje dochody! :)
    Pozdrawiam
    Szymon

  • 2. Data: 2003-05-15 21:31:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, Szymek wrote:
    [...]
    >+ Wg PKUiW podpadałbym pod działalność w zakresie oprogramowania - ale ryczałt
    >+ 17% a księga min. 1500pln miesięcznie.

    Oświeć mnie co ma znaczyć "księga min. 1500pln", bo o tej porze
    słabo kojarzę :( !
    [...]
    >+ doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego,

    Rozumiem że na VAT się wpisujesz ?

    [...]
    >+ A ja chcę: zrealizować oprogramowanie ze składników OpenSource w
    >+ technologiach html, php, mysql i podobne, wdrożyć to gdzie się da, pobierać
    >+ miesięczny abonament i administrować tym,

    Na moje oko "działalność w zakresie oprogramowania" jest na miejscu,
    ale Urzędem Statystycznym nie jestem :)
    [...]
    >+ A może zamiast informatyki, agencja reklamowa? W końcu też zajmują się
    >+ tworzeniem www. A mój projekt to przecież www dla intranetu!

    ...w celach reklamowych czy użytkowych ??
    Bo jak dla mnie - to całkiem sporo stron z których korzystam
    ma charakter użytkowy właśnie. Od mBanku i Inteligo poczynając,
    na inforach, producentach sprzętu, software i podobnych kończąc.
    Elementy reklamowe są co najwyżej dodatkiem od którego się
    opędzam niby od much i komarów... ;>
    Przyznam że dawno nie widziałem strony *reklamowej* (tj. w której
    reklama jest podstawową treścią po którą sięgałem !) WRÓĆ: oczywiście,
    oglądam takie w różnych czasopismach "papierowych" :)

    [...]
    >+ Bardzo proszę o porady,

    Wykluczone :) (nie jestem prawnikiem ani doradcą)

    >+ miejsca gdzie mogę dotrzeć do szczegółowych
    >+ informacji

    Odpłatnie to szczegółowo może odpowiedzieć Urząd Statystyczny.
    Klasyfikację do wpisu REGONU na podstawie opisu DG i przesłuchania
    delikwenta robią za darmo.

    >+ i wszystko co może mi pomóc, tak żebym aż tak nie czuł się
    >+ okradany przez US i inne instytucje czyhające na moje dochody! :)

    A to sobie wybij z głowy :]
    Jak porównasz kwotę która wpłynęła z tym co ci zostało....
    (...i proszę nie wciskać kitu o tym że VAT się odlicza: *ktoś*
    go w całym łancuszku i tak płaci :[).

    pozdrowienia, Gotfryd