    From: "Szymek" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Klasyfikacja działalności i sposób rozliczenia z US
    Date: Thu, 15 May 2003 22:25:34 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@dial-306.zgora.dialog.net.pl

    Witam,
    Otwieram działalność gospodarczą związaną z informatyką. Jednakże jak
    dotąd z informacji, które zebrałem, jest mi bardzo trudno podjąć decyzję w
    jaki sposób rozliczać się z urzędem skarbowym. Jednocześnie usługi jakie
    zamierzam świadczyć, można powiedzieć, że są na granicy usług reklamowych -
    strony www oraz usług w zakresie oprogramowania. Potrzebne mi są jakieś
    szczegółowe zestawienia usług, z uwzględnieniem oprocentowania, względnie
    wyliczonego podatku tak by łatwo mi było podjąć decyzję jaką usługę
    świadczyć i jaką formę rozliczenia w związku z tym przyjąć.
    A może ktoś ma lub miał podobny problem z klasyfikacją swojej
    działalności, bo doprawdy nie bardzo wiem jak jest ona dokładnie
    sklasyfikowana.
    Wg PKUiW podpadałbym pod działalność w zakresie oprogramowania - ale ryczałt
    17% a księga min. 1500pln miesięcznie. Jak również transmisja danych i
    teleinformatyka, doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego, konserwacja i
    naprawa, pozostała działalność związana z informatyką.
    A ja chcę: zrealizować oprogramowanie ze składników OpenSource w
    technologiach html, php, mysql i podobne, wdrożyć to gdzie się da, pobierać
    miesięczny abonament i administrować tym, ewentualnie również innymi
    komputerami w danej firmie czyli szeroko rozumiana administracja.
    Ewentualnie w instytucjach które nie będą miały mojego oprogramowania sam
    nadzór i administracja tym co mają. Jak sklasyfikować taką działalność? Bo
    oczywiście znalazłem usługi związane z wyrobem i naprawą instrumentów
    dętych, jak również obciąganiem guzików... :)co oczywiście jest b. istotnym
    elementem polskiej gospodarki ale do swoich działek nie udało mi się
    dotrzeć!:(
    A może zamiast informatyki, agencja reklamowa? W końcu też zajmują się
    tworzeniem www. A mój projekt to przecież www dla intranetu! Ale co wtedy z
    administracją?
    Bardzo proszę o porady, miejsca gdzie mogę dotrzeć do szczegółowych
    informacji i wszystko co może mi pomóc, tak żebym aż tak nie czuł się
    okradany przez US i inne instytucje czyhające na moje dochody! :)
    Pozdrawiam
    Szymon