  • 1. Data: 2003-05-15 18:58:38
    Temat: Jak to jest z darmowymi programami?
    Od: "Bartek" <b...@p...fm>

    Witam
    Jak to właściwie jest z darmowymi programami, czy można je w firmie używać
    do woli czy nie. Słyszałem że od takiego czegoś trzeba zapłacić podatek od
    darowizny?
    Czy tak jest faktycznie jak to wygląda i gdzie znajde informacje na ten
    temat?
    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2003-05-15 21:39:40
    Temat: Re: Jak to jest z darmowymi programami?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 May 2003, Bartek wrote:

    >+ Witam
    >+ Jak to właściwie jest z darmowymi programami,

    Nie wiem czy grupa ma chęć na powtorkę z rozrywki :)
    Tu:
    http://groups.google.com/groups?num=100&hl=pl&inlang
    =pl&lr=&ie=ISO-8859-2&scoring=r&as_drrb=b&q=+freewar
    e+OR+darmowe+OR+programy+-ksi%EAgowe+-p%B3acowe+-kad
    rowe+-ksiegowe+-sklep+-sklepy+group%3A*.podatki&btnG
    =Szukaj+z+Google&as_miny=2001&as_minm=5&as_mind=12&a
    s_maxy=2003&as_maxm=5&as_maxd=15

    ...co powstało z:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=+fr
    eeware+OR+darmowe+OR+programy+-ksi%C4%99gowe+-p%C5%8
    2acowe+-kadrowe+-ksiegowe+-sklep+-sklepy+group:*.pod
    atki&num=100&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&scoring=r&
    as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as_maxd=
    15&as_maxm=5&as_maxy=2003

    ...w co drugim/trzecim wątku znajdziesz coś ciekawego... :)

    Na razie jeden US przegrał sprawę i nie widać chętnych do wystawiania
    się na zabicie śmiechem.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-15 21:44:46
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > firmie używać
    > do woli czy nie. Słyszałem że od takiego czegoś trzeba zapłacić

    Uff, ile jeden przygłup z podrzędnego U.S. może narobić szkód na lata...
    :-(. Żadnych podatków. A używac możesz zgodnie z warunkami licencji.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-05-15 21:54:24
    Od: "KSS" <m...@p...pl>

    Witam
    z artykułu w rzepie "Czy naprawdę za darmo;
    Będzie korzystniej i prościej" 2002.12.31
    "
    W odpowiedzi na interpelację poselską
    minister finansów 7 marca 2001 r. stwierdził,
    że świadczenie w postaci darmowego
    oprogramowania udostępnianego w formie
    licencji GNU GPL (stanowisko ministra dotyczy
    więc wszystkich podobnych licencji) nie
    stanowi przychodu w świetle ustawy o podatku
    dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2002
    r. nr 14, poz. 176) ze względu na to, iż "nie
    jest możliwe ustalenie wartości pieniężnej
    przedmiotowego świadczenia w sytuacji, gdy
    świadczenie adresowane jest do
    nieograniczonej liczby odbiorców, na tych
    samych zasadach - w sposób nieodpłatny".
    "

    KSS

  • 5. Data: 2003-05-17 09:49:48
    Od: blueeyed <b...@o...pl>

    > W odpowiedzi na interpelację poselską
    > minister finansów 7 marca 2001 r. stwierdził,
    > że świadczenie w postaci darmowego

    czyli kolejny przyklad na wykladnie telefoniczna?

    --
    moj naglowek:mejl ma zabezpieczenie antyspamowe
    :)