    From: "Dr" <j...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kasa fiskalna - pare pytan
    Date: Tue, 8 Nov 2005 23:51:57 +0100

    wlasnie kupilem kase fiskalna w zwiazku z tym mam kilka dla was prostych a
    dla mnie trudnych (bo nigdzie odp. nie moge znalezc) pytan.

    1.w celu odliczenia 50%, do US musze wyslac zgloszenie PRZED fiskalizacja
    kasy czy moge oba razem wyslac? (to moja pierwsza i jedyna kasa)
    2.odliczam tylko cene zakupu bez kosztu fiskalizacji?
    3.jak zaksiegowac jej zakup w ksiedze? slyszalem ze odliczonej kwoty nie
    moge dac w KUP, czyli w koszta tylko 50% kwoty netto a w ewid VAT nic nie
    wpisuje?
    4.ksieguje gdziekolwiek raporty miesieczne szczegolowe?
    5.najwazniejsze pyt. - jesli wystawiam fakture, dolaczam paragon do kopii,
    ale jak zaksiegowac FV aby nie bylo podwojnego przychodu? czytam ze nalezy
    sporzadzac je 'odrecznie' - tzn nie ksiegowac ich wogole? brzmi to co
    najmniej nierozsadnie. co z numeracja? instalowac specjalnie drugi program
    tylko do faktur, zeby moj prog. do ksiegowosci nie dodawal ich automatycznie
    do ewidencji??
    6.czemu nie moge ustawic godziny?! elemis mikro plus. - pyt. retoryczne :)
    strasznie toporna ta kasa..

    Domino