    From: "Mario" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Kasa fiskalna i jej odliczenie od VAT
    Date: Mon, 23 Oct 2006 21:45:52 +0200

    Witam.

    Mam taki problem.

    Kupiłem kasę fiskalną.
    Zgodnie z wymogami złożyłem zawiadomienie o rozpoczęciu ewidencji sprzedaży
    za pomocą kasy fiskalnej.

    Problem polega jednak na tym, że złożyłem to zawiadomienie dnia 01.09.2006
    (z rana - taką też datę
    podając z godnie z prawdą na dokumencie).
    Jednocześnie wpisałem że ewidencję rozpoczynam równiez od dnia 01.09.2006
    (czyli od chwili złożenia
    zawiadomienia).

    Jednak pani z urzędu skarbowego zakwestionowała mi po wezwaniu d US
    możliwość odliczenia
    połowy wartości kasy od podatku.

    Uzasadniła to faktem że zgłoszenie powinno być złożone PRZED terminem
    rozpoczęcia ewidencjonowanej sprzedaży.

    Ja na to moje tłumaczenie że złożyłem zawiadomienie rano, w godzinach pracy
    urzędu, a ewidencję zaczęłem dopiero
    o godzinie 19 czyli już po zamknięciu urzędu - co mogę udowodnić odpowiednim
    paragonem z kasy - czyli wywiązałem się
    z obowiązku złożenia zgłoszenia "przed" rozpoczęciem ewidencji - i mam na to
    dowody.

    Pani urzedniczka stwierdziła że to nie ma znaczenia - liczy się tylko data,
    a godzina już nie ma znaczenia.

    Co o tym sądzicie? Czy to ona jest w błędzie czy to ja nie mam racji (czytaj
    nie mam szans na obronę swojego stanowiska)?
    Na jakiej podstawie mogła ona stwierdzić że liczy się tylko data?

    Pozdrawiam.