    From: Tanto <a...@a...aa>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Karta podatkowa, VAT + samochód
    Date: Tue, 30 Jun 2009 11:45:54 +0200

    Zastanawiam się nad zaletami i wadami 'wrzucenia' samochodu zakupionego
    prywatnie do zasobów firmowych. Cel? Głownie możliwość odliczenia
    podatku VAT od kosztów poniesionych na eksploatację.

    Jak w przypadku Karty Podatkowej powinno wyglądać przekazanie na cele
    firmowe prywatnego auta? Wystarczy pisemne oświadczenie które trzymam w
    dokumentacji firmy czy konieczne jest jakieś poinformowanie o tym US?
    Druga rzecz o której powinienem pomyśleć jest ewentualne wycofanie
    samochodu ze stanu firmy (ma już swoje lata :-( ), z tego co się wiem w
    przypadku rozliczania się standardowo taka operacja generuje przychód od
    którego naliczany jest podatek - jak to wygląda w przypadku Karty? Na
    chłopski rozum, jeśli mam stały podatek, to nic nie powinno się zmienić,
    ale księgowość ma niewiele wspólnego z mądrościami ludowymi ;-)

    Kolejna kwestia - czy to mi się opłaca? Wiem że nie mogę odliczać VATu
    od paliwa, dlatego myślę głównie o wydatkach poniesionych na np. wymianę
    olei, naprawy, zakup opon, przeglądy, ubezpieczenie itp.
    Czy przy takim założeniu gra jest warta zachodu i nie spowoduje jakichś
    'przepychanek' z US?