  • Data: 2009-07-03 07:26:57
    Temat: Re: Karta podatkowa, VAT + samochód
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 30 Jun 2009, Tanto wrote:

    > Zastanawiam się nad zaletami i wadami 'wrzucenia' samochodu zakupionego
    > prywatnie do zasobów firmowych. Cel? Głownie możliwość odliczenia podatku VAT
    > od kosztów poniesionych na eksploatację.
    >
    > Jak w przypadku Karty Podatkowej powinno wyglądać przekazanie na cele firmowe
    > prywatnego auta? Wystarczy pisemne oświadczenie które trzymam w dokumentacji
    > firmy czy konieczne jest jakieś poinformowanie o tym US?
    > Druga rzecz o której powinienem pomyśleć jest ewentualne wycofanie samochodu
    > ze stanu firmy (ma już swoje lata :-( ),

    ...firma??? ;)

    > z tego co się wiem w przypadku
    > rozliczania się standardowo taka operacja generuje przychód od którego
    > naliczany jest podatek

    Nie, przychód generuje późniejsza sprzedaż samochodu (lub dowolnego
    innego ST). Nie ma tak dobrze, że można wziąć ST, zamortyzować,
    "przekazać na cele osobiste" i sprzedać nie płacąc podatku z DG :)
    Acz prawdą jest, że po 6 latach trzymania "poza DG" można tak zrobić,
    z ew. wątpliwościami określania "zarobku".
    Ale nawet zakończenie DG nie zwalnia od zapłacenia podatku od
    sprzedaży czegoś co było w EST do 5 lat wstecz.
    Odnoszę się do zasad ogólnych - dla karty nie znalazłem przepisu
    zaglądając do ustawy, a jak jest to:

    > - jak to wygląda w przypadku Karty?

    ... nie wiem :D

    pzdr, Gotfryd