  • 1. Data: 2004-03-25 21:41:20
    Temat: KUP
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    Jeżeli w danym miesiącu nie przepracowałem ani dnia bo byłem na urlopie, to
    należą mi się KUP, czy nie?
    Dotyczy to każdej formy urlopu? Płatny, bezpłatny, zdrowotny
    (nauczycielski), chorobowe?

  • 2. Data: 2004-03-27 00:15:58
    Temat: Re: KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2004, poilkj wrote:

    >+ Jeżeli w danym miesiącu nie przepracowałem ani dnia bo byłem na urlopie, to
    >+ należą mi się KUP, czy nie?

    +++
    2. Koszty uzyskania przychodów z tytulu stosunku sluzbowego,
    stosunku pracy[...]
    ---

    >+ Dotyczy to każdej formy urlopu? Płatny, bezpłatny, zdrowotny
    >+ (nauczycielski), chorobowe?

    No, jak chorobowe jest urlopem to tu mi kaktus... ;)
    IMHO nie - skoro koszt przysługuje o dochodu *z tytułu umowy o pracę*,
    to jak jesteś na urlopie bezpłatnym to z tytułu *unikania umowy o pracę*
    raczej przysługiwać nie powinno :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-03-27 03:35:28
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    ezjan.zabrze.pl...

    > +++
    > 2. Koszty uzyskania przychodów z tytulu stosunku sluzbowego,
    > stosunku pracy[...]

    Słusznie się domyśliłeś.

    > No, jak chorobowe jest urlopem to tu mi kaktus... ;)

    Chorobowe machnęło się przy okazji

    > IMHO nie - skoro koszt przysługuje o dochodu *z tytułu umowy o pracę*,
    > to jak jesteś na urlopie bezpłatnym to z tytułu *unikania umowy o pracę*
    > raczej przysługiwać nie powinno :)

    ok, to podsumujmy
    1. miesiąc na bezpłatnym - kosztów niet
    2. miesiąc na zwolnieniu lekarskim - kosztów niet
    3. miesiąc na urlopie zdrowotnym - kosztów niet
    3. miesiąc na urlopie płatnym - też kosztów niet ?
    Am I right?

    No a co mam zrobić jak w zakładzie pracy o tym nie wiedzą i z góry wpisują
    każdemu 1099.56 z groszami.

  • 4. Data: 2004-03-27 09:29:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Mar 2004, poilkj wrote:
    [...]
    >+ > 2. Koszty uzyskania przychodów z tytulu stosunku sluzbowego,
    >+ > stosunku pracy[...]
    [...]
    >+ ok, to podsumujmy

    Zastrzegam że nie wnikałem w wykładnie, mało - nie pamiętam czy
    i kiedy czytałem, bo z suchej dedukcji jednego przepisu można
    pomijając inne przepisy wyciągnąć niewłaściwe wnioski.
    Wolałbym aby ktoś inny pokomentował: moim zdaniem odpowiedź
    na wymienione przez ciebie punkty nie powinna być jednolita :)
    Powód ?
    A to się pytam czy "normalny urlop" należy się "z tytułu
    umowy o pracę" czy nie ? Akcentowałem ten cytat z przepisu właśnie
    pod kątem "wynikania z umowy" :)
    Umawiałeś się że urlopu NIE BĘDZIE ??

    >+ Am I right?

    Nie jestem przekonany :)

    >+ No a co mam zrobić jak w zakładzie pracy o tym nie wiedzą

    A to już zupełnie nie wiem. Iść do księgowej z pytaniem czy
    kiedy byłeś 'na bezpłatnym' to jej zdaniem miałeś "dochody
    z tytułu umowy o pracę" !?
    Byłeś *cały miesiąc*, tak ? Bo to jest ważne: jak jeden dzień
    byłeś "normalnie w pracy" to nie mam pytań, ta sprawa była wałkowana
    kilka razy: pracowałeś to koszt się należy.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-03-27 10:17:31
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "poilkj" <u...@d...invalid> wrote in message

> [...]
    > Am I right?
    >
    > No a co mam zrobić jak w zakładzie pracy o tym nie wiedzą i z góry wpisują

    IMHO KUP w czasie urlopu wypoczynkowego przysługuje, nawet jak idziesz na
    cały miesiąc, bo otrzymujesz wynagrodzenie ze stosunku pracy.

    Magda

  • 6. Data: 2004-03-27 15:42:25
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    ezjan.zabrze.pl...

    > A to się pytam czy "normalny urlop" należy się "z tytułu
    > umowy o pracę" czy nie ? Akcentowałem ten cytat z przepisu właśnie
    > pod kątem "wynikania z umowy" :)
    > Umawiałeś się że urlopu NIE BĘDZIE ??

    Cały czas mówmimy o umowie o pracę.

> [...]
    > byłeś "normalnie w pracy" to nie mam pytań, ta sprawa była wałkowana
    > kilka razy: pracowałeś to koszt się należy.

    Tak mi jakoś wyszło :-), że w 2003 roku nie przepracowało mi się ani minuty.

  • 7. Data: 2004-03-27 15:47:17
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Magdalena" <m...@n...autograf.pl> wrote in message

    > IMHO KUP w czasie urlopu wypoczynkowego przysługuje, nawet jak idziesz na
    > cały miesiąc, bo otrzymujesz wynagrodzenie ze stosunku pracy.
    >
    > Magda

    Masz może jakieś namiary na paragrafy na ten temat.

  • 8. Data: 2004-03-27 16:32:55
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "poilkj" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
    (...)
    > Tak mi jakoś wyszło :-), że w 2003 roku nie przepracowało mi się ani
    minuty.

    K.u.p. liczą się od przychodu, w dacie jego wypłaty.

    Mimo że w 2003 r. nie pracowałeś, musiałeś jednak uzyskać przychód (np.
    wynagrodzenie za grudzień 2002 r. wypłacone w styczniu 2003 r.), do
    którego zostały policzone k.u.p.
    I stąd całe zamieszanie.

    Pozdrawiam

    wa

  • 9. Data: 2004-03-27 17:04:17
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "waczek" <w...@i...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Mimo że w 2003 r. nie pracowałeś, musiałeś jednak uzyskać przychód (np.
    > wynagrodzenie za grudzień 2002 r. wypłacone w styczniu 2003 r.), do

    za grudzień dostałem w grudniu i kuszty były policzone w grudniu, no nowy
    rok nie przeniosło się nic.
    W styczniu dostałem chorobowe, bo byłem cały miesiąc na chorobowym (są KUP,
    czy nie ?)
    w luym dostałem pensje, bo wziąłem cały miesiąc urlopu (są KUP, czy nie) ?
    w marcu wziąłem pół roku urlopu zdrowotnego (są KUP, czy nie)
    a od września wziąłem bezpłatny (są KUP, czy nie).

    a na pit-11 mam 1099.56

  • 10. Data: 2004-03-27 17:26:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik poilkj napisał:

> [...]
    > rok nie przeniosło się nic.
    > W styczniu dostałem chorobowe, bo byłem cały miesiąc na chorobowym (są KUP,

    Wynagrodzenie za okres choroby to tez wynagrodzenie z tytułu umowy o
    pracę - dopiero zasiłek chorobowy nim nie jest.
    Moim zdaniem koszty są.

    > w luym dostałem pensje, bo wziąłem cały miesiąc urlopu (są KUP, czy nie) ?
    Urlop płatny - to tez wynagrodzenie z tytułu umowy o pracę a więc koszty
    tez sie należą IMHO.

    > w marcu wziąłem pół roku urlopu zdrowotnego (są KUP, czy nie)
    Hmm... a co to jest? To takie dla nauczycieli?
    Na czuja to chyba nie ma kosztów. Ale kto wie? Bo jeżeli w czasie tego
    urlopu dostajesz wynagrodzenie, to powinny być?

    > a od września wziąłem bezpłatny (są KUP, czy nie).
    Raczej nie ma.

    > a na pit-11 mam 1099.56

    Hmm... trochę dziwne. Bo na PIT-11 powinny byc faktycznie potrącone
    koszty. Nawet jakby przysługiwały na urlopie bezpłatnym to nie było ich
    od czego potrącic. Wpisywali Cie na liste płac z samymi kosztami, bez
    wynagrodzenia?

    Dziwne trochę. Nie myslałes żeby to wyjasnić z kadrami?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl