  • Data: 2008-12-08 09:40:41
    Temat: KPiR - samochód VAT / amortyzacja
    Od: "Auto" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Wiem że było setki razy ale ostatnio ktoś mi namieszał w głowie i chciałbym
    podsumować

    Jestem na KPiR, zakupiłem na potrzeby firmy używany samochód osobowy na
    fakturę VAT

    Cena netto: 22 131,15
    VAT: 4868,85
    Brutto: 27000,00

    odliczę 60% VAT w najbliższej deklaracji tj. 2921,31
    samochód zaliczę do środków trwałych w dniu zakupu i mam problem z
    ustaleniem wartości początkowej do amortyzacji:

    1) czy dodać VAT niepodlegający odliczeniu w kwocie 1947,54 (żona spytała
    mądrego wykładowcy, który stwierdził, że w przypadku KPiR idzie to w
    "powietrze?!"), czyli pytanie:
    podstawa do amortyzacji: 22131,15 czy 24078,69. Trochę mnie ten news zmylił,
    bo mam raczej doświadczenia z pełną księgowością gdzie część VAT nie
    podlegajacego odliczeniu dolicza się do wartości ST
    2) samochód chcę wpisać do rejestru ST 01.12 data faktury zakupu, polisa
    kupiona 08.12 pójdzie w koszty a jak ująć w takim układzie czasowym, koszt
    rejestracji, która nastąpi 12.12 (bezpośrednio w koszty czy zwiększyć o te
    200zł koszty zakupu do amort).

    Wiem, że proste i wałkowane, jednak proszę o potwierdzenie.

    Pozdrawiam
    Marek