  • Data: 2004-10-16 12:24:12
    Temat: KPiR i kasa fiskalna - czy ja dobrze rozumuję?
    Od: "ewa" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kupuję towar, służący wykonaniu zlecenia. W kpir wpisuję ten towar w kol.10;
    koszty transportu wpisuje w kol.11 a następnie całość przenoszę do kol.14
    (pozostałe wydatki) i dopiero sumuję w kol.15?
    Chyba nie moge pominąć kol.14 i pozostawić jej pustej(pomimo, że jest to
    wprowadzające w błąd i można przypadkowo zsumowac kol.10+11+14=15)

    Drugi problem ma związek z kasa fiskalną: rozliczam sie kasowo jako MP i
    dotychczas wszystkie faktury w momencie ich wystawienia wprowadzałam do
    kasy i podpinałam pod nie paragon. Jeżeli faktura nie była opłacona w danym
    miesiącu, wówczas opisywałam to w ewidencji i przenosiłam całą kwotę na
    miesiąc w którym nastąpiła zapłata, pomniejszając tym samym kwotę wynikająca
    z miesięcznego raportu fiskalnego.
    Niedawno usłyszałam, że jest to nieprawidłowe i wystawioną fakturę powinnam
    wprowadzić do kasy fiskalnej dopiero w momencie jej zapłaty. No i zaczynam
    mieć wątpliwości kto ma rację...

    pozdrawiam
    ewka
    (vat, MP, kpir)