    From: "Jacek Kozłowski" <y...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Jednoosobowa działalność gospodarcza.
    Date: Tue, 14 Feb 2006 13:37:39 +0100

    Witam
    Z początkiem tego roku zacząłem prowadzić jednoosobową działalność
    gospodarczą - korzystam z obiżonej składki na ZUS i jestem płatnikiem VAT.
    Mam w związku z tym oarę pytań:
    1. Czy czy składkę na ZUS mogę wpisać sobie w koszty firmy? Jeżeli tak to na
    jakich zasadach?
    2. Kolejne pytanie dotyczące kosztów - czy mogę traktować jako koszt
    przesjazdy PKP? Miałem parę wyjazdów - faktycznie związanych z firmą i na te
    droższe bilety brałem fakury VAT.. czy w takim razie mogę je wyszczególnić w
    księdze wydatków? Nie wiem jak w takim przypadku wygląda sprawda z
    delegacjami itp... prowadzę przecież działalność jednoosobową.
    3. Czy jeżeli w pierwszym miesiącu swojej działalności mój dochód wynosi
    zero (mam praktycznie same koszty) - to muszę oddawać pit-5? zcy wystarczy
    sam vat-7?
    4.Jeszcze jedno pytanie.. tym razem dotyczące ZUSu. Wypełniłem DRA i
    wysłałem go do ZUSu za pośrednictwem płatnika, jednak ostatnio słyszałem, że
    za pośrednictwem płatnika deklaracje mogą przesyłać tylko firmy
    zatrudniejące wielu pracowników, nie wydaje mi się to jednak prawdopodobne.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie.

    Bardzo proszę o wyjaśnienie tych kwestii, ponieważ teramin zanoszenia
    dokumentów do US sie zbliża, a ja coraz bardziej się w tym gubię :(

    Pozdrawiam,
    Jacek Kozłowski