  • 1. Data: 2003-07-26 12:08:45
    Temat: Jaki VAT za projekt (graficzny)???
    Od: "krejzi" <o...@p...onet.pl>

    Witam prawników!

    Pragnę zapytać jaki podatek VAT obowiązuje za projekt graficzny - 22 czy 0%?
    Chodzi mi dokładnie o sam zamysł, koncepcję.
    Temat ten został poruszony na grupie pl.comp.dtp w wątku z 25.07.2003
    "Jaki VAT za projekt? Jaki podatek?" i jak dotąd do żadnych konkretów nie
    doszedł.
    Bardzo proszę o wyjaśnienie tego tematu wraz z odniesieniem do przepisów
    prawa.

    Pozdrawiam
    Krejzz

  • 2. Data: 2003-07-26 21:01:33
    Temat: Re: Jaki VAT za projekt (graficzny)???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2003, krejzi wrote:

    >+ Witam prawników!
    >+
    >+ Pragnę zapytać jaki podatek VAT obowiązuje za projekt graficzny - 22 czy 0%?

    0% *na pewno nie*. AFAIK & IMO, za wyjątkiem eksportu rzecz jasna :)
    A jeśli ktoś ci wciska kit że 0% i "zw" to "prawie to samo" - wtedy
    przyjmij że na podatkach to on się nie zna :) !

    >+ Chodzi mi dokładnie o sam zamysł, koncepcję.

    Kwestia była tu wałkowana:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=4b7a0effacf5a0a3&rnum=24

    ...ja głosu nie zabiorę bo za mało na ww. temat wiem.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-07-27 19:34:17
    Od: "krejzi" <o...@p...onet.pl>

    > Kwestia była tu wałkowana:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&th=4b7a0effacf5
    a0a3&rnum=24

    toć właśnie to podałem do przejżenia pod kątem rzeczowej odpowiedzi na moje
    pytanie...
    a tu sie mnie odsyła tam skąd przyszedłem :)

    może ktoś jeszcze spróbuje?

    K.

  • 4. Data: 2003-07-28 21:57:38
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    moje
    > pytanie...
    > a tu sie mnie odsyła tam skąd przyszedłem :)

    Tak jak to opisano w kilku postach, do których prowadzi link, opodatkowane
    VATem jest przeniesienie praw autorskich w odniesieniu do PROGRAMU
    komputerowego. Również przeniesienie praw w rozumieniu przepisów prawa
    własności przemysłowej jest opodatkowane VATem. Projekt graficzny jest
    wizualizacją (kolory,elementy,rozmieszczenie), w żadnym razie nie jest
    programem, choć przy użyciu technik cyfrowych może zostać wizualizowany.
    Jako taki (przy założeniu, że nie podpada pod prawo przemysłowe) nie podlega
    VAT. Wg pani z US w takim przypadku nie wystawia się Faktury VAT, a rachunek
    (UWAGA: w różnych USach każą VATowcom wystawiać faktury również na to, co
    VAT nie podlega - stawka "nie podlega").

    Zgodnie z tym, co wyżej, za stronę internetową wystawiam fakturę i rachunek.
    Faktura jest zazwyczaj na "wykonanie witryny internetowej" i podlega VAT
    22%. Rachunek jest na "przekazanie autorskich praw majątkowych do projektu
    graficznego witryny internetowej".

    Nie polecam opodatkowywać przeniesienia autorskich praw majątkowych do
    projektu graficznego VATem "na wszelki wypadek". Kontrola Skarbowa może
    zakwestionować odliczenie od tak wytworzonego VAT należnego. Ponadto
    kontrahentowi zakwestionuje VAT naliczony z wystawionej przez nas faktury.

    To, że "moje" prawa autorskie nie podlegają VAT wiem od księgowej, prawnika
    i doradcy podatkowego.

    Thomasson

  • 5. Data: 2003-07-29 01:19:51
    Temat: Re[2]: Jaki VAT za projekt (graficzny)???
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik)

    Witam.

    (...)
    top> VAT. Wg pani z US w takim przypadku nie wystawia się Faktury VAT, a rachunek
    top> (UWAGA: w różnych USach każ? VATowcom wystawiać faktury również na to, co
    top> VAT nie podlega - stawka "nie podlega").

    wKF: skoro nie podlega VAT, to jak mozna przyporzadkowac stawke VAT,
    chocby sie nazywala "nie podlega"? IMO to jakas strasznie wydumana
    praktyka urzednicza. :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl

  • 6. Data: 2003-07-29 08:16:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jul 2003, Krzysztof A. Ziembik wrote:

> [...]
    >+
    >+ wKF: skoro nie podlega VAT, to jak mozna przyporzadkowac stawke VAT,

    :)

    >+ IMO to jakas strasznie wydumana praktyka urzednicza. :)

    Ale za to jak ułatwia sprzedaż stołu przekraczającego limit
    "wejscia w VAT" ;) !
    A wygląda na to, że jasnej odpowiedzi (czy f-ra VAT *może*
    ujmować pozycje które pod VAT nie podlegają) nie ma. Zakazu
    też nie ma... tylko do "tabelki ze stawkami" na pewno nie wejdą.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-07-31 16:57:12
    Temat: Re: Re[2]: Jaki VAT za projekt (graficzny)???
    Od: "thomasson op pl" <t...@o...pl>

> [...]
    > ujmować pozycje które pod VAT nie podlegają) nie ma. Zakazu
    > też nie ma... tylko do "tabelki ze stawkami" na pewno nie wejdą.

    Czy stawka "nie podlega" nie wejdzie do tabelek ze stawkami?

    Dla jednych na pewno, dla drugich nie. Właśnie trzymam w rękach fakturę VAT,
    na której wśród stawek znajduje się m.in. stawka "n.p.". Jak widać można
    (fizycznie :) taką fakturę wystawić, jak to się ma do ustawy i
    rozporządzenia o VAT - nie zabieram głosu.

    Faktura ta, nie pochodzi z mojej firmy.

    Thomasson

  • 8. Data: 2003-07-31 21:09:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2003, thomasson op pl wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Dla jednych na pewno, dla drugich nie. Właśnie trzymam w rękach fakturę VAT,
    >+ na której wśród stawek znajduje się m.in. stawka "n.p.".

    Erm... można się umówić że wiersz "n.p." to nie jest część
    "tabelki ze stawkami" (a taka sobie pozycja luzem, jak
    np. "udziela się gwarancji...") i już wszyscy są zachwyceni ;) !
    Masz rację, literalnie nie widać zakazu dowolnego dopisku :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)