  • 1. Data: 2009-04-05 21:25:36
    Temat: Jak zmniejszyć zus nowego pracownika?
    Od: "futrzak" <u...@u...interia.pl>

    Witam

    Jak moge legalnie płacic mniejszy zus za nowego pracownika?
    Bo nie brdzo mi się widzi płacić ponad 800 zł ;)

    Jak zobie radzicie z zusem?

    Pozdrawiam
    AF

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusów 3988
    (20090404) __________

  • 2. Data: 2009-04-05 21:35:26
    Temat: Re: Jak zmniejszyć zus nowego pracownika?
    Od: Radzik <r...@r...pl>

    futrzak pisze:
    > Witam
    > Jak moge legalnie płacic mniejszy zus za nowego pracownika?
    > Bo nie brdzo mi się widzi płacić ponad 800 zł ;)
    > Jak zobie radzicie z zusem?
    płacimy :-(

  • 3. Data: 2009-04-05 21:50:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-05, futrzak <u...@u...interia.pl> wrote:

    [...]

    > Jak moge legalnie płacic mniejszy zus za nowego pracownika?

    Zatrudnić inwalidę. Może nie tyle mniejszy ZUS, ale można jakąś
    refundację składek dostać.

    > Bo nie brdzo mi się widzi płacić ponad 800 zł ;)

    Ale czemu? To w końcu z jego kasy odciągasz te 800 zł.

    > Jak zobie radzicie z zusem?

    Płacimy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-04-06 08:33:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale czemu? To w końcu z jego kasy odciągasz te 800 zł.

    Formalnie polowe z jego, polowe ze swojej.
    W rzeczywistosci calosc ze swojej.

    Coz - taika refleksja - jak kogos nie stac na ZUS za pracownika, to znaczy
    ze wogole nie stac na pracownika. A zatem albo sam powinien zapier...tego
    albo po prostu oznacza to ze biznes jest calkiem gowniany i trzeba zarabiac
    inaczej na zycie niz biznesowaniem. taka prawda.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-04-06 08:51:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Ale czemu? To w końcu z jego kasy odciągasz te 800 zł.

    nie do konca...

    "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo
    jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia"

  • 6. Data: 2009-04-06 11:17:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-06, SDD <s...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Formalnie polowe z jego, polowe ze swojej.
    > W rzeczywistosci calosc ze swojej.

    Zależy od podejścia. Mam budżet (dajmy na to) w wysokości 3k na
    zatrudnienie pracownika. Do ręki mogę mu więc dać 3k - podatki.
    Czym to się różni od sytuacji w której miałbym mu całość dać do ręki,
    a on sam musiałby to rozliczyć?

> [...]
    > albo po prostu oznacza to ze biznes jest calkiem gowniany i trzeba zarabiac
    > inaczej na zycie niz biznesowaniem. taka prawda.

    A to insza rzecz. Ja widzę ZUS jako część pensji. Tak samo jak podatki,
    abonament za prywatne ubezpieczenie zdrowotne, czy różne premie.
    Ot kolejna składowa pensji.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-04-06 11:18:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-06, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > nie do konca...

    Jak to zwał oficjalnie, tak zwał.
    Nie dałbyś mu więcej kasy, jakby tych podatków nie było?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-04-06 12:43:51
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Jak to zwał oficjalnie, tak zwał.
    > Nie dałbyś mu więcej kasy, jakby tych podatków nie było?

    To juz zalezy od rynku :)
    Od koniunktury - jesli mamy "rynek pracodawcy", jest wysokie bezrobocie, to
    wowczas kazdy pracodawca - przy obnizeniu podatkow bedzi edazyl do
    wyrownania placy netto. Skoro ludzi egadza sie harowac za 700 za netto to po
    obnizeniu stawek podatkow i parapodatkow nadal beda sie na to godzic i
    pracodawcy beda realizowac obnizke podatku jako swoj zysk.
    W sytuacji "rynku pracownika" bedzie inaczej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-04-06 20:21:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jak to zwał oficjalnie, tak zwał.
    > Nie dałbyś mu więcej kasy, jakby tych podatków nie było?

    a co ja napisałem?

    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,
    że właściwie cieszysz się na tę wyprawę.