  • 1. Data: 2011-11-16 19:09:24
    Temat: Jak zlikwidować taką nieprowadzoną od 2005 DG ?
    Od: "marek R." <m...@g...com>

    Miałem jednoosobową działalność w latach 1995 - 2005, płatnik VAT.
    Pracowałem na etacie, płaciłem ZUS- zdrowotną. Jednakże po jakimś
    czasie stwierdziłem, ze zasadniczo tej działalności nie prowadzę i na
    koniec 2005 wyrejestrowałem się z ZUS z tytułu tej działalności (o ile
    pamiętam powód: zaprzestanie działalności lub coś takiego), natomiast
    nie zrobiłem tego w Urzędzie Gminy, i US, bo sądziłem, że może
    jeszcze coś wznowię. Nie było wtedy formalnego zawieszania
    działalności, ale panie w ZUS informowały, że tak można. (ZWUA)
    Ale też konsekwentnie działalności nie prowadziłem, faktur nie
    wystawiałem, kosztów nie księgowałem, jedynie co kwartał zanoszę do US
    VAT-7 z samymi zerami :-), nikt tego się do dziś nie czepnął.
    PIT co roku też wypełniam ten dla "działalności", przy czym wpisane
    dochody dotyczą tylko pracy na etacie. Dostałem teraz z gminy wezwanie
    do uzupełnienia danych, bo chcą mnie teleportować do CEIDG, a nie mają
    peselu i PKD. Jednocześnie informują, że jeżeli zawiesiłem w ZUS /US,
    a u nich nie uzupełnię, to do CEIDG pójdzie info, że mam ta DG. To
    jest dla mnie kop, żeby to definitywnie zlikwidować, bo powrotu nie
    bedzie, VAT-7 wypełniać trzeba, konto w banku utrzymywać (swoją drogą:
    jest obowiązek posiadania konta, jak nic się nie płaci/odbiera ?)
    Ale już chciałbym to faktycznie i ostatecznie zakończyć, bo nie będę
    do tego wracał. Jak to teraz załatwić?

  • 2. Data: 2011-11-16 21:18:36
    Temat: Re: Jak zlikwidować taką nieprowadzoną od 2005 DG ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Nov 2011, marek R. wrote:

    > konto w banku utrzymywać (swoją drogą:
    > jest obowiązek posiadania konta, jak nic się nie płaci/odbiera ?)

    Nie ma.
    Przy "bezpracownikowej" 1-osobowej DG podatki i ZUS stanowią "osobiste
    zobowiązanie" prowadzącego i nie wymagają konta DG.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-11-17 00:41:02
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 16.11.2011 20:09, marek R. pisze:
    > Ale już chciałbym to faktycznie i ostatecznie zakończyć, bo nie będę
    > do tego wracał. Jak to teraz załatwić?

    Poszukaj w necie jak ZUS takich "zawieszaczy" ściga.

    IMVHO bezpiecznie było by wyrejestrować DG z datą zakończenia w 2005,
    ale ponieważ gra jest o duże pieniądze to może jakiś zorientowany w
    temacie doradca podatkowy nie będzie złym pomysłem ?

    Tomek

  • 4. Data: 2011-11-17 04:56:25
    Od: "marek R." <m...@g...com>

    > Poszukaj w necie jak ZUS takich "zawieszaczy" ściga.
    Zonk...

    > IMVHO bezpiecznie było by wyrejestrować DG z datą zakończenia w 2005,
    > ale ponieważ gra jest o duże pieniądze to może jakiś zorientowany w
    > temacie doradca podatkowy nie będzie złym pomysłem ?
    Pewnie tak, tylko jak zrobić remanent likwidacyjny,, jak 6 lat
    minęło ? (To nie pytanie retoryczne-szukam pomysłu)

  • 5. Data: 2011-11-17 06:55:31
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 01:41:02 +0100, tomek napisał(a):

> [...]
    Chyba trzeba bedzie zabulic.... Może jak się sam zgłosisz, ze to w ZUS Ci
    doradzili takie zawieszenie itp, to rozłożą na raty i zredukują odsetki?

    > Poszukaj w necie jak ZUS takich "zawieszaczy" ściga.
    >
    > IMVHO bezpiecznie było by wyrejestrować DG z datą zakończenia w 2005,
    Skoro składał deklracje VAT (puste, ale składał) to chyba trudno będzie-
    ale ja tylko gdybam.

    PS. Z ciekawości pytam. Miało być jedno okienko. Czy da się
    założyć/zlikwidować DG w jednym okienku, czy nadal trzeba bujać się do
    zus,us, gminy, gus ?

  • 6. Data: 2011-11-17 08:45:25
    Od: tomek <t...@o...pl>

    W dniu 17.11.2011 05:56, marek R. pisze:
    > Zonk...

    > Pewnie tak, tylko jak zrobić remanent likwidacyjny,, jak 6 lat
    > minęło ? (To nie pytanie retoryczne-szukam pomysłu)

    Dobre pytanie. Ale jeśli koncepcja z wyrejestrowaniem wstecznym jest
    dobra (a tego nie wiem), to remanentem bym się nie martwił - po prostu
    wykonasz go `trochę` po terminie.

    Tomek

  • 7. Data: 2011-11-17 10:58:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, November 17, 2011, 7:55:31 AM, you wrote:

    [...]

    > PS. Z ciekawości pytam. Miało być jedno okienko. Czy da się
    > założyć/zlikwidować DG w jednym okienku, czy nadal trzeba bujać się do
    > zus,us, gminy, gus ?

    W życiu. ZUS trzeba zaliczyć. Syn zawieszał działalność, miały iść
    powiadomienia do ZUS i US, przyszły upomnienia - ani ZUS ani US nie
    otrzymali informacji z urzędu miejskiego o zawieszeniu działalności...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl