  • Data: 2007-01-21 19:35:08
    Temat: Jak zakończyć?
    Od: "MR" <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Do 31.12.2006 byłem płatnikiem VAT + PKPiR z tym dniem zakończyłem
    działalność i zgłosiłem wszystko w:
    1. UM - dostałem decyzję o skreśleniu,
    2. z dokumentem z UM pojechałem do ZUS i złożyłem ZWUA i ZWPA
    3. z dokumentem z UM pojechałem do GUS i złożyłem RG-2 i dostałem
    zaświadczenie
    4. złożyłem NIP-3 i VAT-Z

    a) Teraz powinienem zrobić remanent likwidacyjny... (do kiedy go zrobić i
    gdzie złożyć?)
    b) Do tej pory robiłem tylko remament roczny - czym ten się różni?
    c) Głównie zajmowałem się usługami i z towarów mi zostało tylko 6
    asortymentów o wartości netto 500zł oraz jak się dowiedziałem to muszę
    jeszcze w tym remamencie uwzględnić również rzeczy które służyły mi jako
    wyposażenie. Wyposażenia naliczyłem według dokumentów zakupu na około 5000zł
    netto jednak niektóre rzeczy przez 3 lata działalności całkowicie się
    zniszczyły i fizycznie ich już nie mam bo wylądowały na śmietniku a inne
    straciły wiele na wartości (sprzęt komputerowy). Jako powinienem rozliczyć
    VAT (czy w VAT-7 z 12/2006 wpisać?) oraz podatek dochodowy (w PIT36
    uwzględnić jako dochód?) zarówno od towarów jak i od tego wyposażenia oraz
    jaki jest termin?

    Pozdrawiam
    Mariusz