  • Data: 2004-03-09 08:09:13
    Temat: Jak zaimportowac i nie dac ciala - prosze o porade
    Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Odwazylem sie na import, zeby uscislic, elementow elektronicznych z UE (
    Niemcy )
    Od mojego kontrachenta otrzymalem Fakture Proforma z kwota do zaplaty i
    namiarami na konto, warunkami dostawy ( Spedycja DeutchePost czyli w polsce
    Poczta Polska ) itd ktora mam zamiar dzis oplacic.
    pytanie : Czy na fakturze Pro Forma musi byc moj NIP ?
    nastepnie...po wysylce towaru z DE....
    Jak zalatwic formalnosci celno-podatkowe ( VAT ) aby potem bezproblemowo
    wliczyc to w koszta i odliczyc VAT ( towar importowany to surowiec ) ?
    Czego pilnowac ?
    Z tego co sie zorientowalem to bede musial udac sie do pocztowego urzedu
    celnego odpowiedniego dla mojego regionu ( podobno Bytom , jestem z
    Czestochowy ), czy dostane zawiadomienie ?
    Kiedy i jak oplacany VAT ?
    Czy mozna zlecic to agencji celnej na miejscu ?

    Bede wdzieczny za jakakolwiek odpowiedx

    pozdrawiam
    Mirek