  • 1. Data: 2004-03-08 00:31:19
    Temat: Jak uwolnić Internet od VAT?
    Od: "Maciej Janiec" <m...@k...onet.pl>

    Aby zwolnić usługi dostępu do Internetu z VAT, można spróbować zaklasyfikować je
    jako usługi edukacyjne lub bezpośrednio związane z nimi. Szósta Dyrektywa Rady z
    17. maja 1977 r., będąca podstawą tworzonej obecnie przez polski Parlament
    ustawy o podatku od towarów i usług, dopuszcza zwolnienie z VAT usług
    edukacyjnych, szkoleniowych i przekwalifikowywania lub bezpośrednio związanych z
    nimi. A przecież dostęp do Internetu jest niezbędny, by korzystać choćby z usług
    Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego, Polskiej Biblioteki Internetowej czy
    Europejskiej Akademii Internetowej. Internet jest również jedynym miejscem,
    gdzie można znaleźć większość unijnych przepisów, z liczącego niemal 100 tys.
    stron acquis communautaire. Ich przyswojenie, niezbędne do przygotowania się do
    funkcjonowania w warunkach Unii Europejskiej &#8211; a więc swego rodzaju
    przeszkolenie lub przekwalifikowanie &#8211; wymaga dostępu do Internetu.

    Zobacz więcej na http://www.mjaniec.org

    Pozdrawiam,

    Maciej Janiec
    http://www.mjaniec.org

  • 2. Data: 2004-03-08 07:29:14
    Temat: Re: Jak uwolnić Internet od VAT?
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On 8 Mar 2004 01:31:19 +0100, Maciej Janiec wrote in nessage
    <6...@n...onet.pl>:

    >Aby zwolnić usługi dostępu do Internetu z VAT, można spróbować zaklasyfikować je
    [...]

    Przed chwilą w radiowej Trójce Marek Borowski powiedział: "zwracam się
    do słuchających nas internautów - możecie być spokojni - nie będzie
    22% VAT na internet"

    No, zobaczymy...

  • 3. Data: 2004-03-08 23:17:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Mar 2004, Maciej Janiec wrote:

    >+ Aby zwolnić usługi dostępu do Internetu z VAT,

    wrr.... tłumaczą ci jak komu dobremu że *zwalnianie* to
    jest tak sobie "genialny" pomysł. Zostawić 7% albo wręcz
    dać 0% bym rozumiał.
    Ale ZAKAZ ODLICZANIA VATu od tych wszystkich komputerów, routerów,
    drutów i usług obcych czkawką taką się może odbić przy "zw" że...
    że wcale nie wieadomo czy nie szkoda fatygi.
    I lament będzie że "rząd się stara a źli providerzy ceny podnoszą" :>
    IMHO mamy problem: a polega on na tym iż obywatele NIE ROZUMIEJĄ
    jaką drogą podatki ich łupią po kieszeni. "zwolnienie" zamiast
    stawki 3% (na komputery dla szkół) i wszyscy się cieszą... do czasu.

    [...o internecie i edukacji...]
    A ja bym się zastanowił czy TYLKO w edukacji i-net jest ważny.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-03-09 14:23:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > wrr.... tłumaczą ci jak komu dobremu że *zwalnianie* to
    > jest tak sobie "genialny" pomysł. Zostawić 7% albo wręcz
    > dać 0% bym rozumiał.
    [...]
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Nie ma się co dziwić