  • 1. Data: 2006-05-08 05:16:00
    Temat: JAK ZAPŁACIĆ NAJNIŻSZY PODATEK?
    Od: "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl>

    Załóżmy hipotetyczną sytuację. Jest małżeństwo. Są więc
    teściowie. Teściowie chcą kupić młodym działkę. Wszyscy
    zastanawiają się nad sposobem przekazania własności młodym.

    Do głowy przychodzą mi na razie trzy rozwiązania:

    1. Płacą gotówką i przekazują na drodze darowizny nieruchomość.

    a) w świetle przepisów obecnych, młodzi płacą podatek 7% od
    darowizny. Dużo kasy.

    b) być może w styczniu 2007 wejdzie zwolnienie od podatku od
    darowizny dla I grupy, wtedy zapłacą zero, ale to niepewne.

    2. Młodzi pożyczają od rodziców pieniądze i kupują sami. Wyjście
    niezłe, bo płacą tylko 2% od pożyczki.

    3. Biorą kredyt i również sami kupują. Wady, o których wie każdy.

    Czy ma ktoś jeszcze inne pomysły, jak taniej to sfinansować?
    Słyszałem coś o wekslach, które są minimalnie oprocentowane, ale
    nic więcej na ten temat nie wiem.

    Pozdr,

    Paweł

  • 2. Data: 2006-05-08 05:37:19
    Temat: Re: JAK ZAPŁACIĆ NAJNIŻSZY PODATEK?
    Od: "Michał T" <l...@N...pl>

    a) w świetle przepisów obecnych, młodzi płacą podatek 7% od
    darowizny. Dużo kasy.

    W pierwszym stopniu pokrewieńśtwa chyba się nie płaci. Może się mylę,ale jak
    chodziło o samochód to Pani z US powiedziała że do pewnej sumy(dziesiąt
    tysięcy-nie pamiętam) nie płaci się.

  • 3. Data: 2006-05-08 07:11:10
    Od: JJ <o...@a...net.pl>

    Knutomaniak napisał(a):

    > Czy ma ktoś jeszcze inne pomysły, jak taniej to sfinansować?
    > Słyszałem coś o wekslach, które są minimalnie oprocentowane, ale
    > nic więcej na ten temat nie wiem.

    Witam

    Miałem podobna sytuacje, opis jak ja rozwiazalem znajdziesz pare postow
    powyzej w watku "podatek od pozyczki" z 04.05. Sa tam tez pewne
    informacje i linki ktore pomoga ci ewentualnie z wekslami.

    pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2006-05-08 13:55:56
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Knutomaniak wrote:
    > Załóżmy hipotetyczną sytuację. Jest małżeństwo. Są więc
    > teściowie. Teściowie chcą kupić młodym działkę. Wszyscy
    > zastanawiają się nad sposobem przekazania własności młodym.

    Jak młodzi mają jakąkąkolwike kasę, choćby pożyczoną od rodziców, to
    niech tą działkę kupią na spółę z rodzicami, choćby 10%.
    A potem kombinować z przeniesieniem współwłasności, ale nie wiem, czy to
    działa także na działkach.