  • 1. Data: 2006-05-07 16:59:27
    Temat: POŻYCZKA
    Od: "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl>

    Szanowni Grupowicze!

    Pytanie jest proste. Czy osoba, zawierająca umowę notarialnie o
    pożyczkę np 100.000 zł i rozbijająca okres spłaty na 20 lat, ma
    obowiązek wykazywania w US, że spłaca dług wierzycielowi?

    Pozdrowienia,

    Paweł

  • 2. Data: 2006-05-07 18:20:32
    Temat: Re: POŻYCZKA
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Knutomaniak wrote:
> [...]
    > pożyczkę np 100.000 zł i rozbijająca okres spłaty na 20 lat, ma
    > obowiązek wykazywania w US, że spłaca dług wierzycielowi?

    jak się us zapyta. Sam z siebie nie musi.

    W zasadzie to nie ma obowiązku. US przyjmie wówczas, że to darowizna i
    naliczy pdoatek od darowizny, a ten jest większy niz PCC.
    I wówczas piłeczka jest po stronie klienta i to on ma interes w
    pokazaniu, że spłaca zgodnie z umową.

  • 3. Data: 2006-05-07 20:02:23
    Temat: Re: POZYCZKA
    Od: "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl>

    W takim razie jak wykazywac splacanie takiej pozyczki? Powiedzmy,
    ze na umowie zapiszemy, ze raty rozlozone sa kwartalnie, co dla
    100.000 i okresu 20 lat, daje 1250zl/kwartal.

    Jak ma to wygladac? Skladam co kwartal/rok zeznanie, ze
    zaplacilem wierzycielowi tyle a tyle?

    Pozdr,

    Pawel

  • 4. Data: 2006-05-07 21:25:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Knutomaniak napisał(a):
> [...]
    > 100.000 i okresu 20 lat, daje 1250zl/kwartal.
    >
    > Jak ma to wygladac? Skladam co kwartal/rok zeznanie, ze

    Nie, już Ci napisali - żadnych zeznań nie składasz.
    Zbierasz od wierzyciela kwity że płaciłeś. A jaka płacisz przelewem to
    zbierasz potwierdzenia przelewu.
    W końcu jak masz notarialnie zawarta umowę pożyczki to dla własnego
    dobra powinieneś mieć dowód na każda spłatę. Nic na gębę.

    A US może po prostu kiedyś sobie o Tobie przypomnieć i wtedy będzie
    chciał te kwity zobaczyć.

    ps. zakładam że ta cała pożyczka to nie pic ;)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-05-07 22:40:36
    Od: witek <w...@s...interia.pl.invalid>

    Knutomaniak wrote:
> [...]
    > 100.000 i okresu 20 lat, daje 1250zl/kwartal.
    >
    > Jak ma to wygladac? Skladam co kwartal/rok zeznanie, ze

    Wyobraź sobie, że za 10 lat przyjdzie do ciebie spadkobierca tego co ci
    kasę pożyczył z umową w ręce i zarząda od ciebie zwrotu 100 tyś.
    A tym mu powiesz, że połowę już spłaciłeś? A on ci powie, że nie ma o
    tym zielonego pojęcia.
    I to na tobie będzie ciążyło udowodnienie, że spłaciłeś.
    To jakie dokumenty byś trzymał? Wyciągi z banku, potwierdzenia
    przelewów, albo wręcz jego własnoręczne oświadczenia, że przyjmuje taką
    i taką kwotę.

    I to samo trzymaj dla US. Nic nie musisz nigdzie zgłaszać, ani chodzić.
    DOpiero jak US się do Ciebie dobierze i zapyta czy oddajesz, to musisz
    umieć pokazać, że oddajesz.

    Jak nie będzie śladu po oddawaniu to ci powiedzą, że pożyczka była pic
    na wodę, i w rzeczywistości była to darowizna i policzą ci podatek od
    darowizny.

  • 6. Data: 2006-05-08 05:01:25
    Od: "Knutomaniak" <p...@p...onet.pl>

    I o taka odpowiedz mi chodzilo, dziekuje.

    Jesli pieniadze dajemy z reki do reki, czy odpowiednio mocnym
    dowodem na splacanie dlugu, jest pisemne oswiadczenie wierzyciela,
    ze dnia tego i tego przyjal tyle a tyle, co wynika z postanowien
    takiej a takiej umowy pozyczki?

    Pozdr,

    Pawel

  • 7. Data: 2006-05-08 08:04:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Knutomaniak wrote:

> [...]
    > dowodem na splacanie dlugu, jest pisemne oswiadczenie wierzyciela,
    > ze dnia tego i tego przyjal tyle a tyle, co wynika z postanowien

    Jak najbardziej.
    Wskazane jest żeby wszystkie pokwitowania z 20 lat nie były pisane na
    kartkach papieru z jednego zeszytu i jednym długopisem.

  • 8. Data: 2006-05-08 13:44:09
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Knutomaniak wrote:
> [...]
    > dowodem na splacanie dlugu, jest pisemne oswiadczenie wierzyciela,
    > ze dnia tego i tego przyjal tyle a tyle, co wynika z postanowien

    tak.

  • 9. Data: 2006-05-08 13:45:51
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Jak najbardziej.
    > Wskazane jest żeby wszystkie pokwitowania z 20 lat nie były pisane na
    > kartkach papieru z jednego zeszytu i jednym długopisem.

    Wiec lepiej niedrukowac mu gotowych wzorow, a on się tylko podpisuje,
    tylko niech lepiej, zeby to napisal w calosci samodzielnie.
    Trudniej wówczas o zarzut, że sfałszowane.

    Po za tym to jest igranie na beczce prochu.
    Przy takij kwotach takie rzeczy załatwia się po prostu przez bank, żaby
    mieć bardziej "wiarygodnego" świadka.

  • 10. Data: 2006-05-09 09:40:12
    Od: "Sebel" <s...@d...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...interia.pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Wyobraź sobie, że za 10 lat przyjdzie do ciebie spadkobierca tego co ci

    I wówczas możesz mu powiedzieć żeby spadał na bambus bo sprawa jest
    przedawniona:P