    From: "Pawel" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Informacja do Urzędu - spółka małżeńska
    Date: Thu, 19 Jan 2006 20:24:14 +0100

    Do 1 stycznia prowadziłem z małżonką działalność w tzw. spółce małżeńskiej.
    Teraz chce zostać osobą współpracującą a małżonka będzie nadal prowadzić
    działalność bo to ona była zarejestrowana dla potrzeb VAT. Czy muszę
    informopwać o tym mój US. Wymyśliłem że napisze do Naczelnika:

    W związku z wejściem w życie art. 68 ustawy z 2 lipca 2004 r. Przepisy
    wprowadzające ustawę o swobodzie działalności gospodarczej (DzU nr 173,poz.
    1808) informuję że od dnia 1 stycznia 2006 r. zaprzestaje prowadzenia
    działalności prowadzonej na imię obojga małżonków, zwanej "spółką małżeńską"
    i przyjmuje status osoby współpracującej.

    Działalność gospodarczą wpisaną do ewidencji działalności gospodarczej pod
    numerem ...będzie kontynuowała samodzielnie moja małżonka .....

    Czy taka informacja wystarczy i jest obowiązkiem czy dobrą wolą?

    Dzikuje z góry za pomoc