    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ile faktur na zakupy na stacji benzynowej?
    Date: Sun, 26 Jan 2003 09:24:36 +0100

    Witam,

    1-os DG, KPiR, VAT, w EŚT samochód osobowy.

    Jadę na stację benz., kupuję benzynę, biorę fakturę,
    wpisuję całość kwotą brutto do KPiR, niczego nie przepisuje
    do ewidencji zakupow VAT.

    Do tej pory prawidłowo? ;-)

    No, ale jest zima i zuzywam duzo plynu do szyb.
    Jestem już coraz odważniejszym przedsiębiorcą-podatnikiem :-)
    więc postanowiłem w koncu wrzucic w koszty ten płynu do szyb
    (o ile wiem, jesli auto jest w EST, to mam takie prawo).

    Jak rozumiem - zakaz odliczania VAT dotyczy tylko benzyny,
    a od innych wydatkow "samochodowych" juz go moge
    sobie normalnie odliczac? Zgadza sie?

    Pytanie czysto techniczne - czy lepiej (latwiej, przejżyściej) bedzie
    jak plyn do szyb kupie na osobną fakturę?
    Bo nie za bardzo jeszcze "czuję" jakież to karkołomne czynności
    księgowe musiałbym wykonać, aby prawidłowo rozpisać do ksiąg
    fakturą "mieszaną" - z benzyną i płynem.
    No chyba, ze to nie jest takie straszne i ktos mi podpowie :-)

    Dzieki!

    Latet