  • Data: 2005-01-19 08:53:06
    Temat: HELP przeprawa z urzędem skarb. - to już dziś
    Od: "Ava" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zaliczyłam straszną wtopę - we maju 2004 weszła nowa ustawa o VAT pod ktorą
    podlegam bo przekroczyłam limit przychodów z tłumaczeń na umowe o dzieło,
    ale o tym nie wiedziałam (wiem od tygodnia) więc nie zarejestrowałam sie
    jako Vatowiec i nie naliczałam od maja VAT w postaci faktur. Aha, nie
    prowadze działalności i nie jestem zatrudniona - rozliczam sie na umowy o
    dzieło z kilkoma firmami.

    ponieważ strasznie mnie to męczy i boje sie kary więc zamierzam sie dzis
    udać do US
    Czy to będą właściwe kroki ?

    1. Złożenie zgłoszenia rejestracyjnego VAT
    2. Złożenie "czynnego żalu" czyli przyznanie się do przestępstwa w US
    prosząc o "łagodny wymiar kary"
    3. Prośba do US o potwierdzenie że obejmuje mnie VAT 7% bo daję prawa
    autorskie

    Dodam że słyszałam że VAT można naliczać od momentu złożenia w US zgłoszenia
    rejestracyjnego. TO jest dla mnie ważne bo chciałabym jak najszybciej
    wystawić faktury, a jedna firma powiedziała że do końca tego tygodnia mogę
    im nawet wystawic za zeszły miesiąc - czy to jest możliwe?

    Pozdr
    Ewa.