  • 11. Data: 2003-06-10 21:59:36
    Temat: Re: Faktury w platnym serwisie www - kasa fiskalna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jun 2003, BaLab wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Spróbuj przetrawić rozporządzenie ministra ds. użytkowania
    >+ > kas fiskalnych. Znajdziesz tam m.in. wyłączenia: przez
    >+ > kasę AFAIR nie muszą "iść" płatności które dokonywane są
    >+ > "wyłącznie za pośrednictwem rachunku bankowego" czy jakoś
    >+ > tak :)
    >+
    >+ Oczywiście, gdy świadczy sprzedaż wysyłkową, oraz po warunkiem, że nie
    >+ będzie sprzedawał na kartę. Gdyby jednak sprzedał choć 1 raz za te marne 2
    >+ złote usługę w inny sposób, to musi wystawić paragon fiskalny!

    ...chyba że owa sprzedaż załapie się na *inne* wyłączenie
    wymienione w owym rozporządzeniu :), IMHO oczywiście.
    Jak ci się spodoba "jedna sprzedaż za 2 zł na fakturę" ? ;)
    Ujdzie czy nie ?
    Znaczy: konkretnie punkt 48 załącznika numer 1 do rozp. z dn.23.12.2002
    który brzmi:
    ++++
    48 Œwiadczenie usług na rzecz osób fizycznych
    nieprowadzšcych działalnoœci gospodarczej oraz osób fizycznych
    prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w formie indywidualnych gospodarstw
    rolnych, o ile łšcznie zostanš spełnione następujšce warunki:
    1) każda
    sprzedaż usługi dokonana przez podatnika
    jest dokumentowana fakturš, w której zawarte sš
    m.in. dane identyfikujšce odbiorcę oraz jego podpis,
    2) liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży
    usług, o których mowa w pkt 1, w 2002 r. nie
    przekroczyła 50, przy czym liczba odbiorców tych
    usług w tym okresie była mniejsza niż 20
    ----

    Znaczy: mam wątpliwości czy można "rozbić" sprzedaż
    na *różne* zwolnienia; ma ktoś pomysł ?
    Znaczy: w tym przypadku *nie* wchodzi w rachubę
    kolizja zwolnienia "z kwoty" (bo "kwota" będzie
    przekroczona i już), ale zbieżność punktów
    numer 48 i 49 ww. załącznika...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (który pamięta panikę posianą przez pewną Jolę :))

  • 12. Data: 2003-06-11 07:21:18
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > Znaczy: w tym przypadku *nie* wchodzi w rachubę
    > kolizja zwolnienia "z kwoty" (bo "kwota" będzie
    > przekroczona i już), ale zbieżność punktów

    Byłoby to IMHO działanie ryzykowne: skoro piszą, że "każda sprzedaż" to
    każda sprzedaż. Wszystko jak zwykle zależy od pani lub pana na urzędzie,
    którzy jak wiadomo zrobią wszystko aby podatnikowi nieba przychylić.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 13. Data: 2003-06-11 07:44:26
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "WojtekW" <o...@S...onet.pl> napisał w wiadomości
    > nie
    > No właśnie - czy on będzie musiał prowadzić kasę fiskalną? Załóżmy, że
    > przekroczy próg powyżej którego niby trzeba.
    Moim zdaniem są to "usługi niematerialne" wciąż jeszcze zwolnione z
    obowiązku stosowania kasy fiskalnej.
    WSm

  • 14. Data: 2003-06-11 08:10:07
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja też - ale w naszych przepisach podatkowych to ja nie
    > rozumiem wielu rzeczy :(
    > Ale chyba nic nie stoi na przeszkodzie aby z tymi otrzymanymi
    > w gotówce 2zł spokojnie pójść do banku lub na pocztę
    > i zrobić sobie wpłatę na konto - abstrahując oczywiście od
    > kosztów takiej operacji ;-)

    Niestety, U.S. nie pozwoli na takie wybiegi! To klient musi zapłacić za
    pośrednictwem banku.

    Pozdrawiam
    BaLab

  • 15. Data: 2003-06-11 13:44:08
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Moim zdaniem są to "usługi niematerialne" wciąż jeszcze zwolnione z
    > obowiązku stosowania kasy fiskalnej.

    AFAIR nowe rozp. juz się tym chorym pojeciem
    nie posługuje.

    Pix

  • 16. Data: 2003-06-11 13:45:00
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Moim zdaniem są to "usługi niematerialne" wciąż jeszcze zwolnione z
    > obowiązku stosowania kasy fiskalnej.
    Na jakiej konkretnie podstawie?"

    WWWojtas

  • 17. Data: 2003-06-11 13:46:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Niestety, U.S. nie pozwoli na takie wybiegi! To klient musi zapłacić za
    > pośrednictwem banku.

    Heh... a kto twierdzi, że to nie klient wpłacił te 2zł ? ;-)
    Jeśli dobrze pamiętam ten przepis, to nie ma w nim mowy
    o przelewie, a tylko o przyjmowaniu płatności na konto.

    > Pozdrawiam
    wzjm. Pix

  • 18. Data: 2003-06-11 13:54:20
    Temat: Re: Faktury w platnym serwisie www - kasa fiskalna? - studium przypadku
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    Zróbmy sobie małe studium przypadku :)

    Serwis WWW (dla dużej ilości osób fizycznych) świadczy dostęp do treści
    płatny:
    - SMSem
    - kartą kredytową
    - przelewem bankowym bezpośrednio na rachunek(-ki) spółki (z dowolnego
    banku, także poprzez "Płacę z Inteligo" i "mTransfer").

    Pytania są dwa:
    1. Jak z VATem na tę usługę dostępu do serwisu (nazwijmy ją "abonament
    dostępowy na xxx dni")? Musi być zawarty (w i jakiej wysokości) przy każdej
    z tych form płatności? Przy przelewach VATu przecież nie ma (usługi
    finansowe czy jakoś tak?). Czy nie ma to w ogóle znaczenia?

    2. Co z kasą fiskalną? Czy musi być używana w firmie? Wg mnie nie
    (niewyobrażam sobie, żeby takie allegro.pl wystawiało paragony fiskalne dla
    300000 użytkowników ;)

    WWWojtas

  • 19. Data: 2003-06-11 13:58:02
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    > Oczywiście, gdy świadczy sprzedaż wysyłkową, oraz po warunkiem, że nie
    To usługa - czy to tez jest "sprzedaż wysyłkowa"?

    > będzie sprzedawał na kartę. Gdyby jednak sprzedał choć 1 raz za te marne 2
    > złote usługę w inny sposób, to musi wystawić paragon fiskalny!
    Dlaczego? W transkacji kartami występuje pośrednik, bramka autoryzacyjna,
    np. ecard.pl. To od nich (od firmy!) dostajesz ZBIORCZĄ fakturę, a kto
    zapłacił i ile to plik przychodzący mailem :)

    WWWojtas

  • 20. Data: 2003-06-11 14:27:20
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Dlaczego? (..)

    Bo tak wymyślił pan minister (jeszcze Belka, zdaje się).

    Pix