  • Data: 2005-06-08 20:30:45
    Temat: Faktura za niezamówiona ( i nie wykonana ) usługe
    Od: "Miłosz K." <n...@m...WYTNIJTO.com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam taki przypadek.
    Zamowilem reklame w specjalistycznym miesieczniku.
    Otrzymałem od wydawnictwa 2 faktury: jedną za rzeczywiscie zamieszczona
    reklamę oraz druga , za ta samą reklamę w innym miesięczniku z tego
    samego wydawnictwa. Tej drugiej jednak ani nie zamówiłem , ani tez nie
    została w ogole opublikowana (!).
    Na pismo,ze ta druga faktura to pomylka, otrzymalem z wydawnictwa
    odpowiedz ze oczywiscie tak, ale skoro juz zostala wystawiona to zebym
    ja moze zaplacil a konto publikacji w kolejnych miesiacach.
    Poniewaz nie zamierzałem płacic , faktura wylądowała w koszu.
    Za parę dni otrzymałem list z fakturą korygująca i prosbę o odesłanie
    podpisanej kopi ( tej faktury korygującej ).
    Odpisałem, ze nie zamierzam podpisywac korekty do faktury za fikcyjną
    usługę , w dodatku nie zamówioną.

    Czy jest jakikolwiek przepis z ktorego by wynikal moj obowiazek
    przyjecia ( i odeslania kopi ) takiej korekty ?
    Czy wyrzucenie tej korekty do kosza moze miec dla jakies konsekwencje
    podatkowe w wypadku kontroli ?

    --
    Miłosz K

    http://www.miklobit.com