eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiFaktura VAT wystawiona później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty › Faktura VAT wystawiona później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty
  • Data: 2010-04-21 23:56:43
    Temat: Faktura VAT wystawiona później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam problem z fakturą wystawioną przez sklep internetowy miesiąc po
    wpłacie pieniędzy. Faktura jest niezgodna z ustawą o VAT, bo wystawiona
    później niż 7 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie, a sprzedawca
    twierdzi, że za bardzo nic nie może zrobić, bo miesiąc ma już zamknięty
    i nie może wystawić faktury z wsteczną datą. W sumie to pewno nikt by na
    to nie zwrócił uwagi, ale niestety zakup jest finansowany z dotacji
    unijnej i księgowość robi problem przy rozliczeniu. Jak się normalnie w
    takiej sytuacji postępuje? Faktura korygująca pomimo, że sprzedawca
    faktycznie nie dokonał sprzedaży w terminie 7 dni od wpłaty? Czy jest
    może jakiś przepis przewidujący taką sytuację? Pytam też od strony, gdy
    to ja będę sprzedającym i ktoś wpłaci mi pieniądze pod moją nieobecność.
    Jak wtedy wystawić fakturę?

    Pozdrawiam,
    Arkadiusz Dymek