    From: Agnieszka Krysiak <p...@p...tukan.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Dwa pytania - dokumentacja DG i próg podatkowy
    Date: Thu, 31 Oct 2002 10:51:54 +0100

    Witam,

    Mam dwa dręczące mnie pytania i bardzo proszę o poradę:
    1. Co mam zrobić, jeśli zaginęła dokumentacja z dwóch lat prowadzenia
    działalności? Właściwie problemem jest jeden rok, bo z wcześniejszego
    udało mi się ją odtworzyć. Czy są jakieś możliwości prawnego
    uregulowania tego? Właściwie sama nie wiem, co by to miało być, bo
    rozumiem dobrze, że to na mnie spoczywa obowiązek przechowywania
    wszystkich papierów, ale może mozna w jakiś sposób to załatwić. Teraz po
    prostu cały czas modlę się, żeby US nie zechciał skontrolować tego
    właśnie roku...

    2. Jak wygląda sprawa "załapania się" na wyższy próg podatkowy. Prowadzę
    DG na kpir, składam PIT-5. Czy jeśli w jednym miesiącu moje zarobki
    przekroczą magiczną sumę, to automatycznie wskakuję wyżej, mimo że w
    pozostałe zarabiam sporo mniej?

    Z góry dziękuję za pomoc. :)

    Agnieszka
    --