  • 1. Data: 2002-04-03 18:11:22
    Temat: Dwa pytania
    Od: "wli2sp" <w...@f...onet.pl>

    Bardzo proszę o odpowiedz na nast. pytania:
    1. Czy nalezy oplacac skladke na Fundusz Pracy od rencisty
    zatrudnionego na umowe o prace?
    2. Czy fakture za noclegi pracownikow pracujacych na wyjezdzie
    mozna zaliczyc do kup (i obnizyc VAT nalezny).

    WLI

  • 2. Data: 2002-04-04 21:55:19
    Temat: Re: Dwa pytania
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Apr 2002, wli2sp wrote:

    >+ Bardzo proszę o odpowiedz na nast. pytania:
    >+ 1. Czy nalezy oplacac skladke na Fundusz Pracy od rencisty
    >+ zatrudnionego na umowe o prace?

    ...siedmiokrotnie :> (ale to dopiero w planach, niestety
    na poważnie). A jak jest dziś to nie wiem.

    >+ 2. Czy fakture za noclegi pracownikow pracujacych na wyjezdzie
    >+ mozna zaliczyc do kup (i obnizyc VAT nalezny).

    Jeśli to jest "zwykła delegacja"[1] to do KUP *AFAIK* tak.
    Natomiast VATu nie odliczasz (idzie do KUP) - bo ustawa wyłącza
    odliczanie VAT z "usług turystycznych", a tak będzie potraktowany
    rachunek z hotelu.
    Zadaj pytanie googlowi (groups.google.com -> zaawansowane,
    wpisać pl.*.podatki jako grupę oraz VAT i hotel jako słowa
    kluczowe), dyskusje były... !

    Pozdrowienia, Gotfryd
    [1] co do "niezwykłych delegacji" to PODOBNO i w przeszłości
    oraz dla długich pobytów zdarzały się próby argumentacji
    (przez US) że to jest zwykłe zamieszkiwanie pracownika
    a nie delegacja :( Spotkał się ktoś z czymś takim ?