  • 1. Data: 2002-04-03 13:22:38
    Temat: Zwrot podatku placonego za granicą
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    Witam

    Podejrzewam, że to chyba trochę NTG ale może ktoś z grupowiczów miał coś do
    czynienia z firmą ESS Tax Refunds http://www.ess.ie , która (jak twierdzi)
    zajmuje się odzyskiwaniem nadpłaconych za granicą podatków.Firma bierze
    prowizję z góry co mi wyglada trochę podejrzanie. Nie za bardzo też rozumiem
    samą ideę. Na jakiej podstawie oni chcą żądać zwrotu podatku jeśli zeznanie
    podatkowe zostało wypełnione prawidłowo a cudzoziemcy za granicą muszą
    płacić podatek tak jak inni. Może ktoś mnie oświeci?

    Drugie pytanie.

    Nie zamierzam zglaszać w Polsce uzyskanych za granicą dochodów (pracowałem
    legalnie w Niemczech). Czy jest choćby teoretyczna możliwość że mój US się o
    tym dowie? Wiem, że istnieje umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania ale
    obawiami się że nasz pazerny fiskus jeszcze zechce coś ze mnie ściagnąć. Czy
    niemieckie Finanzamt'y kontaktują się w jakiś sposób z polskimi US?

    Jaco