-
11. Data: 2009-04-17 11:09:25
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Tomek,
Friday, April 17, 2009, 9:17:49 AM, you wrote:
> Rychło w czas:
> http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_
nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php
Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
odniesienia na fakturze korygującej odnoszą się do obu faktur?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
12. Data: 2009-04-17 11:21:56
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello spp,
Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:
>> Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
>> dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
>> poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
>> zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
> A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
13. Data: 2009-04-17 11:26:57
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello spp,
>
> Friday, April 17, 2009, 12:24:00 PM, you wrote:
>
>>> Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
>>> dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
>>> poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
>>> zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
>> A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
>
> Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
> obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na
optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i
zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
Tym samym przychód allegro jest przychodem allegro i nic nikomu do
tego, czy zostanie to zapłacone na ponowną wysyłkę faktur, na nowy
samochód dla prezesa i dyrektorów, czy też na wakacje ze SPA pracowników
wyższego szczebla.
Kiedyś - chyba w radiu maryja - był taki egzotyczny pomysł, aby w
sklepach producenci podawali koszty wytworzenia danego towaru, dodawali
X% i to by była cena.
--
Liwiusz
-
14. Data: 2009-04-17 11:39:55
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Liwiusz,
Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:
>>>> Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
>>>> dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
>>>> poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
>>>> zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
>>> A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
>> Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
>> obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
> Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
> ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na
> optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i
> zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
"zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
proporcjonalnie.
Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
"pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
na tym samym poziomie.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
15. Data: 2009-04-17 11:41:55
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Liwiusz,
>
> Friday, April 17, 2009, 1:26:57 PM, you wrote:
>
>>>>> Mnie nie rozkłada to. Mnie rozkłada to, że tych faktur wysłano bardzo
>>>>> dużo i osoba za to odpowiedzialna nigdy nie zwróci kosztów
>>>>> poniesionych przez nas za tą pomyłkę. Bo to użytkownicy Alledrogo
>>>>> zapłacą za ponowną wysyłkę faktur.
>>>> A co to kogo obchodzi - to tylko wewnętrzna sprawa Allegro.
>>> Wewnętrzna? Uważasz, że pracownicy i zarząd Alledrogo sobie pensje
>>> obetną z tego powodu? Nie ma mowy - zapłacą użytkownicy.
>> Czyli co, będzie jakaś podwyżka na ten cel? Prowizje allegro nie
>> ustalane są na podstawie kosztów, tylko powinny być ustawione na
>> optymalnym poziomie, wyłącznie w celu maksymalizacji zysku - czyli i
>> zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
>
> Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
> miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
> "zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
> proporcjonalnie.
> Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
> sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
> "pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
> Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
> świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
> na tym samym poziomie.
Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do
zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
--
Liwiusz
-
16. Data: 2009-04-17 11:56:08
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Liwiusz,
Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:
[...]
>>> zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
>> Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
>> miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
>> "zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
>> proporcjonalnie.
>> Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
>> sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
>> "pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
>> Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
>> świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
>> na tym samym poziomie.
> Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
> mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do
> zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
> wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
ubezpieczenia grupowego SS również.
A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
opłat :(
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
17. Data: 2009-04-17 12:00:00
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Liwiusz,
>
> Friday, April 17, 2009, 1:41:55 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>>> zwiększenie i zmniejszenie prowizji powinno przynieść spadek przychodów.
>>> Jasssne. I Alledrogo sobie skompensuje. Ot, dopiero co obcieli rozmiar
>>> miniaturek do 1/4 poprzedniej powierzchni. I już na transferze
>>> "zaoszczędzili". Ale opłata za miniaturki nie zmniejszyła się
>>> proporcjonalnie.
>>> Jako użytkownicy oberwiemy - wyższą ceną za Menedżera Sprzedaży czy
>>> sklep, rzadziej uznawanymi zwrotami prowizji czy jeszcz częstszymi
>>> "pomyłkami" i nal;iczaniem opłat za 14 dni.
>>> Nie trzeba nawet podnosić opłat - wystarczy obniżyć standard
>>> świadczonych usług poprzez różne "oszczędności" i pozostawienie opłat
>>> na tym samym poziomie.
>> Zadam zatem przewrotne pytanie: dlaczego takie oszczędności/podwyżki
>> mieliby wprowadzić tylko z powodu ponownej wysyłki faktur? Do
>> zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
>> wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
>
> Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
> miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
> sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
> ubezpieczenia grupowego SS również.
> A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
> wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
> ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
> konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
> bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
> pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
> naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
> opłat :(
Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby ją wprowadzili bez
względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.
--
Liwiusz
-
18. Data: 2009-04-17 12:36:26
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: Tomek <t...@o...pl>
Dnia 17-04-2009 o 13:09:25 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):
> Hello Tomek,
>
> Friday, April 17, 2009, 9:17:49 AM, you wrote:
>
>> Rychło w czas:
>> http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_
nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php
>
> Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
> skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
> obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
> odniesienia na fakturze korygującej odnoszą się do obu faktur?
>
Skoro wystawili błędną fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,
a nie nieszczenie + podmianka na fałszywą.
Anulować też się nie da w ten sposób w który proponują, bo numer
anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiają drugą fakturę
z tym samym numerem, mającą udawać pierwowzór.
--
Pozdrawiam,
Tomek
-
19. Data: 2009-04-17 12:43:19
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Tomek,
Friday, April 17, 2009, 2:36:26 PM, you wrote:
>>> Rychło w czas:
>>> http://vat.pl/bledna_fakture_vat_nalezy_korygowac_a_
nie_anulowac_faktury_vat_artykul_4869.php
>> Jasne. Do której faktury - Twoim zdaniem - ma się odnosić korekta,
>> skoro w ręce masz dwie identyczne faktury za marzec 2008 r. Korygujesz
>> obie czy jedną. Jesli jedną, to jak je odróżniasz, skoro wszelkie
>> odniesienia na fakturze korygującej odnoszą się do obu faktur?
> Skoro wystawili błędną fakturę to chyba normalne jest że ma być korekta,
Nie wystawili błędnej faktury. Wysłali drugi egzemplarz poprawnej
faktury za marzec 2008 roku.
> a nie nieszczenie + podmianka na fałszywą.
> Anulować też się nie da w ten sposób w który proponują, bo numer
> anulowanej faktury przepada, a tymczasem oni wystawiają drugą fakturę
> z tym samym numerem, mającą udawać pierwowzór.
Mylisz się - chyba nie widziałeś na oczy tego, co wysłało Alledrogo -
wysłali fakturę za marzec 2008 roku. Całkowicie poprawną. Faktury za
marzec 2009 roku, która mogłaby podlegać korekcie _nie_ wysłali.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
-
20. Data: 2009-04-17 13:51:49
Temat: Re: Duży może więcej?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Liwiusz,
Friday, April 17, 2009, 2:00:00 PM, you wrote:
[...]
>>> zwiększenia dochodu firmy nie potrzeba przecież pretekstu w postaci
>>> wyższych kosztów. Przedsiębiorstwo z definicji nastawione jest na zysk.
>> Jasne. Ale obroty ostatnio spadły znacząco i dziadowanie na
>> miniaturkach jest dowodem na rabunkowe (wobec użytkowników) ratowanie
>> sytuacji. Manipulacje z programem SS - począwszy od usunięcia
>> ubezpieczenia grupowego SS również.
>> A tu jeszcze przychodzi nagły, dodatkowy wydatek z ponowną
>> wysyłka faktur. W obecnej, bardzo trudnej sytuacji, nie da się tego,
>> ot tak sobie, zamieść pod dywan. Nawet dla tak wielkiej korporacji
>> konieczność niespodziewanego wydania mimo wszystko sporej kwoty będzie
>> bolesne. Z Marcelińskiej się nie wyprowadzą, personelu nie zwolnią -
>> pozostaje albo podnieść opłaty albo coś zabrać użytkownikom. A już
>> naprawdę niewiele pozostało do zabrania i IMHO szykuje się podwyżka
>> opłat :(
> Jeśli zwiększenie opłat spowoduje zwiększenie przychodów, to byłbym
> zatem (wczuwając się w ich punkt widzenia), aby ją wprowadzili bez
> względu na to, czy faktury będą musieli wysłać, czy nie.
Rozumiem, że takie pojęcia, jak "monopol", "niedozwolone praktyki
monopolistyczne" itp. są Ci obce i jesteś zwolennikiem UPR?
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl