    From: "MaRaS" <s...@m...bz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Domeny
    Date: Sat, 25 Oct 2003 09:10:05 +0200

    Witam,

    Na wstepie napisze, ze nie jestem biegly w ksiegowosci :)
    Zajmuje sie miedzy innymi posredniczeniem w rejestracjach globalnych domen
    com/net/org/.....

    Polega to na tym, ze wplacam karta kredytowa do jakiegos rejestratora (w
    moim przypadku w chinach) np. $1000. Za ta kwote moge sobie
    rejestrowac/odnawiac domeny, a jak sie skoncza fundusze to na nowo wplacam.
    Za kazda wplate otrzymuje tak zwany "invoice" (faktura). Mniej wiecej
    opisalem proces kupna, teraz przejde do sprzedazy.

    Ktos przez www zamawia sobie jakas domene, robi przelew (czy tez placi
    karta) na nasze konto. Ja rejestruje mu owa domene (na dany okres, od 1 roku
    do 10 lat) oraz wystawiam i wysylam fakture VAT. Jesli sie domena konczy
    klientowi, to ja przedluza wykonujac przelew i ponownie zostaje wyslana FV.

    Moja ksiegowa do konca nie wie jak ewidencjonowac te zakupy domen. Czy jako
    import uslugi? czy jakis import praw? czy moze poprostu import towaru?

    Prosze Was, specjalistow o pomoc :-)

    Pozdrawiam,
    Marek Panek