  • Data: 2010-12-22 10:13:57
    Temat: Dodatkowy dochód w USD - jak to opodatkować?
    Od: guest <n...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Podjąłem się wykonania projektu informatycznego dla firmy ze Stanów
    Zjednoczonych.
    Nie mam założonej działalności gospodarczej; zasadniczo jestem
    zatrudniony na umowę o pracę w polskiej firmie. Jest to dla mnie
    pierwsze takie zlecenie, dodatkowo decyzję musiałem podjąć praktycznie z
    dnia na dzień, także nie miałem czasu aby zorientować się w kwestii
    prawa/podatków.

    Płatności są nieregularne, tj. umawiamy się na konkretną kwotę za daną
    cześć projektu, po czym gdy zostanie ona wykonana, to firma przelewa
    transzę na moje konto walutowe w Polsce. W ciągu trzech miesięcy było to
    ok. 7.000$, współpraca ma być kontynuowana w 2011 r. z mniejszą lub
    większą intensywnością.

    Pytanie do forumowiczów: jak powinienem rozliczyć ten przychód? Myślałem
    aby w PITcie z rozliczeniem za 2010 r. wpisać go w rubrykę gdzie
    rozlicza się umowy zlecenia/o dzieło. Mam kilka wątpliwości, szczególnie
    odnośnie kursu wymiany walut, kosztów uzyskania przychodu, a chciałbym
    żeby wszystko było lege artis.