  • 1. Data: 2002-03-25 21:50:32
    Temat: Dg
    Od: "Sebel" <s...@R...szas.pl>

    Witam,
    mam takie problem:
    jezeli mialbym dg polegajaca na prowadzeniu uslug slusarskich, a wpadlaby mi
    w rece robota zupelnie inna od slusarstwa i zupelnie nie uwzgledniona w
    przedmiocie dg, to czy moge sie podjac takiej pracy i wystawic na nia
    fakture (uslugi marketingowe) czy nie moge, a jesli moge to czy sa jakies
    ograniczenia czy cos podobnego?

    Pozdrawiam

    Sebel

  • 2. Data: 2002-03-26 10:06:33
    Temat: Re: Dg
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > przedmiocie dg, to czy moge sie podjac takiej pracy i wystawic na nia
    > fakture (uslugi marketingowe) czy nie moge, a jesli moge to czy sa jakies

    Przedmiotowy zakres prowadzenia DG określa zezwolenie. Lepiej mieć tam
    więcej niż mniej. Kiedyś można to było załatwić zapisem "Sprzedaż towarów i
    usług nie wymagających odrębnych zezwoleń" :))) - wszystko. Teraz już nie
    chcą tak rejestrować. Musisz najpierw dokonać zmiany. Oczywiście mogą się
    zdarzyć posty, które będą Ci wciskać, że nie musisz robić nic, ale własne
    zdanie jest jak d... każdy je ma. I tak na zakońzenie rada. Wpisz sobie
    więcej, żeby uchronić się przed innym problemami.

  • 3. Data: 2002-03-28 00:58:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Mar 2002, Adamski wrote:

> [...]
    >+ więcej niż mniej. [...] I tak na zakońzenie rada. Wpisz sobie
    >+ więcej, żeby uchronić się przed innym problemami.

    Aczkolwiek z grubsza się zgadzam :) to jedno ostrzeżenie:
    ZALEŻY JAKI RODZAJ OPODATKOWANIA. Przy ryczałtach (karcie
    i ewidencjonowanym) zapisanie za dużo może być o tyle
    niebezpieczne że a nuż zahaczymy o "niedopuszczone".
    Albo ustawę zmieniš (i zakres "niedopuszczonych" się
    zmieni)...
    [...przesunięte...]
    >+ zdanie jest jak d... każdy je ma.
    ...też się zgadzam ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (mający zezwolenie - z UM - wydrukowane mniejsża czcionką,
    im też się nie zmieściło ;)!)

  • 4. Data: 2002-03-29 11:25:06
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

> [...]
    > niebezpieczne że a nuż zahaczymy o "niedopuszczone".
    > Albo ustawę zmienią (i zakres "niedopuszczonych" się

    Nie wziółem tego pod uwagę jest cały wykaz DG gdzie traci się możliwośc
    opodatkowania na zasadach ryczałtowych. A prpos kiedyś miałem taką sprawę
    "zmiana zasady opodatkowania w ciągu roku". Ale US robił wielkie oczy :)))))
    Jak to??? Tak nie można!!! a co ja poradzę, że wykonałem usługę dla
    pracodawcy???

    Pozdr.