  • 1. Data: 2006-06-13 08:06:12
    Temat: Data wykonania usługi a data faktury
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    (DG, KPiR, memoriał, VAT)

    Wystawiam WZ z datą np. 05.05.06 (data wykonania naprawy), a fakturę z datą
    kilka dni późniejszą - jest dosyłana pocztą.
    Zdarzyło mi się wystawić WZ z datą 30.05.06 (data naprawy), fakturę z datą
    03.06.06 (korzystając z funkcji fakturowania dokumentu WZ w programie MK).
    Do tej pory było OK. Jednak gdy chciałam zaksięgować fakturę w czerwcu
    program obwieścił mi, że data faktury nie może być późniejsza niż ostatni
    dzień miesiąca ewidencji (jako datę ewidendcji, program wstawia datę
    dokumentu WZ). I co teraz?
    Naprawdę nie mogę wykonać usługi w jednym miesiącu, a fakturę wystawić w
    drugim? Przecież na wystawienie faktury mam kilka dni (bodajże 7).
    Pozdrawiam
    Anxy

  • 2. Data: 2006-06-13 08:25:22
    Temat: Re: Data wykonania usługi a data faktury
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anxy wrote:
> [...]
    > Naprawdę nie mogę wykonać usługi w jednym miesiącu, a fakturę
    > wystawić w drugim? Przecież na wystawienie faktury mam kilka dni

    Na wystawienie faktury masz 7 dni, ale przychód
    powstaje w miesiacu wykonania usługi
    i należy go wtedy ująć w ewidencji majowej przychodów.
    Sprawdź w programie czy to opcja ujęcia faktury czy przychodu.

  • 3. Data: 2006-06-13 08:36:50
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    > Na wystawienie faktury masz 7 dni, ale przychód
    > powstaje w miesiacu wykonania usługi
    > i należy go wtedy ująć w ewidencji majowej przychodów.
    > Sprawdź w programie czy to opcja ujęcia faktury czy przychodu.

    Czyli fakturę z datą czerwcową księguję w maju, tak? I naliczony jest
    podatek w majowym PIT?
    A co z VAT-em, miesiąc zaliczenia to data usługi (maj) czy faktury
    (czerwiec)?
    Pozdrawiam
    Anxy

  • 4. Data: 2006-06-13 09:27:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Anxy wrote:

    > Czyli fakturę z datą czerwcową księguję w maju, tak? I naliczony jest
    > podatek w majowym PIT?

    Nazywaj to sobie jak chcesz.

    > A co z VAT-em, miesiąc zaliczenia to data usługi (maj) czy faktury
    > (czerwiec)?

    Sprawdź kiedy powstaje obowiazek podatkowy.
    Pewnie w miesiącu wykonania usługi.

  • 5. Data: 2006-06-13 14:23:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, Anxy wrote:

> [...]
    > program obwieścił mi, że data faktury nie może być późniejsza niż ostatni
    > dzień miesiąca ewidencji (jako datę ewidendcji, program wstawia datę

    IMO - sprawdzić umowę.
    Jak zapisano że "funkcje programu są zgodne z przepisami" to znaczy
    że program ma pełne prawo nie umieć WSZYSTKIEGO co ustawa przewiduje,
    na przykład amortyzacji statków dalekomorskich w budowie albo księgowania
    przychodów z datą faktury.
    Jak zapisano że ma pozwolić WSZYSTKIE prawidłowe operacje zrobić
    to ma umieć.
    W zależności od wyniku sprawdzenia poprosić sprzedawcę lub
    zażądać żeby coś z tym zrobił :) - ja np. nie wiem czy zobowiązał
    się żeby WSZYSTKIE prawidłowe operacje ów program mógł obsłuzyć.

    > Naprawdę nie mogę wykonać usługi w jednym miesiącu, a fakturę
    > wystawić w drugim?

    Ba. Wiesz jak to jest z tym że pies co szczeka to nie gryzie? ;)
    "tylko czy ten pies o tym wie" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-06-13 14:30:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, cef wrote:

    > Sprawdź kiedy powstaje obowiazek podatkowy.
    > Pewnie w miesiącu wykonania usługi.

    ...otóż nie - "jeśli ... ma być udokumentowane fakturą" i f-ra
    jest wystawiona terminowo to z dniem wystawienia - chyba że mowa
    o wyjątkach (typu telekomunikacja).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-06-13 15:54:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...otóż nie - "jeśli ... ma być udokumentowane fakturą" i f-ra
    > jest wystawiona terminowo to z dniem wystawienia - chyba że mowa
    > o wyjątkach (typu telekomunikacja).

    Tak podejrzewałem, że jak się prowadzi
    ewidencję albo coś podobnego,
    to może być z datą faktury, ale przyznam, że
    nie chciało mi się sprawdzać. :-(

  • 8. Data: 2006-06-13 15:58:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:
    > Tak podejrzewałem, że jak się prowadzi
    > ewidencję albo coś podobnego,
    > to może być z datą faktury, ale przyznam, że
    > nie chciało mi się sprawdzać.

    W dochodowym też podejrzewałem
    takie możliwości, ale jakoś od razu nikt nie prostował.
    Brawa za czujność również dla goni.
    Stawiam po piwie :-)

  • 9. Data: 2006-06-13 20:29:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jun 2006, cef wrote:

    > takie możliwości, ale jakoś
    > od razu nikt nie prostował.
    ^^^^^^^

    No nie no, "od razu" to tak trzy dni trzeba poczekać ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)