  • Data: 2012-02-20 08:31:18
    Temat: Darowizna - pytania
    Od: "Kriss" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Chcę przekazać córce darowiznę w euro. Kwota przewyższa tą zwolnioną od
    podatku.

    Pytania do Was:

    1) czy córka wypełniając druk SD-Z1 musi przeliczyć euro na złotówki (w/g
    jakiego przelicznika)?
    2) ile córka ma czasu na wypełnienie i przekazanie do US informacji,
    3) czy musimy sporządzić "oficjalną" umowę na piśmie, czy wystarczy ustna
    deklaracja i przelew z konta na konto?

    I jeszcze jedna kwestia. Córka jest pełnoletnia, syn nie. Czy jemu też mogę
    przekazać darowiznę i czy syn ma obowiązek się z niej "rozliczyć" US?