  • 1. Data: 2005-09-29 18:08:40
    Temat: Darowizna mieszkania niepelnoletniej
    Od: "Krzysiek" <k...@m...com>

    Niedawno moi rodzice wykupili mieszkanie zakladowe. Umowa notarialna, podatek
    od czynnosci cywilno prawnych itd. Poniewaz maja juz swoje lata, chca zapisac
    mieszkanie np. mojej corce (13 lat) - mieszkamy i jestesmy zameldowani w tym
    samym mieszkaniu.
    Czy moga to zrobic, nie narazajac sie na jakies oplaty (z tytulu "pozbywania"
    sie wlasnie nabytego mieszkania)?
    Czy moga je darowac niepelnoletniej i czy z tego tutulu bedzie mozna byc
    zwolnionym z podatku od darowizn z racji nabycie pierwszego mieszkania? Zdaje
    si, ze cos takiego jest pod warunkiem pozniejszego zamieszkiwania w tym
    mieszkaniu przez 5 lat.

    Dzieki za wszelkie rady
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-10-13 09:11:50
    Temat: Re: Darowizna mieszkania niepelnoletniej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, Krzysiek wrote:

> [...]
    > samym mieszkaniu.
    > Czy moga to zrobic, nie narazajac sie na jakies oplaty (z tytulu "pozbywania"

    Przecież to ONI wiedzą co podpisywali w umowie zakupu !
    Ja miałem 5-letnią karencję - ponieważ wykup (m.komunalnego) zawierał
    ulgę.

    > Czy moga je darowac niepelnoletniej i czy z tego tutulu bedzie mozna byc
    > zwolnionym z podatku od darowizn z racji nabycie pierwszego mieszkania?

    AFAIK tak.

    > Zdaje
    > si, ze cos takiego jest pod warunkiem pozniejszego zamieszkiwania w tym
    > mieszkaniu przez 5 lat.
    > Dzieki za wszelkie rady

    ŻE CO ???
    ;>