  • 1. Data: 2005-09-29 12:19:15
    Temat: kwota wolna
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    Witam!
    Osoba fizyczna nie prowadząca DG wynajmuje część lokalu mieszkalnego i
    opłaca podatek jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
    1/ Jaka jest kwota wolna dochodu po przekroczeniu której płaci się 8,5%
    podatku
    2/ rozpoczynając wynajem w środku roku czy mozna wybrać sposób kwartalnego
    składania deklaracji PIT5 i kwartalnego rozliczania tego podatku? Nalezy o
    tym zawiadomić US nie później niż......?

    Dla uproszczenia brak jest podstaw do odliczenia zapłaconych składek
    ub.zdrowotnego.

    Pozdrawiam

    BogdanK

  • 2. Data: 2005-09-29 17:12:02
    Temat: Re: kwota wolna
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Bogdan K napisał:

> [...]
    > opłaca podatek jako ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
    > 1/ Jaka jest kwota wolna dochodu po przekroczeniu której płaci się 8,5%

    przy ryczalcie jest jakas kwota wolna?

    > 2/ rozpoczynając wynajem w środku roku czy mozna wybrać sposób kwartalnego
    > składania deklaracji PIT5 i kwartalnego rozliczania tego podatku? Nalezy o
    > tym zawiadomić US nie później niż......?

    PIT-5 kwartalnie? przy ryczalcie? co mnie ominelo?

    > Dla uproszczenia brak jest podstaw do odliczenia zapłaconych składek
    > ub.zdrowotnego.

    dla czyjego uproszczenia?

  • 3. Data: 2005-09-29 18:11:30
    Od: "BogdanK" <b...@p...com>

    gonia wrote:
    > Użytkownik Bogdan K napisał:
    >

    > przy ryczalcie jest jakas kwota wolna?

    no tak mi wychodzi z deklaracji PIT5 /robionej w kalkulatorze IP/. Zaczynam
    od września kwota niewielka 450zł a w deklaracji podatek do zapłaty 0????
    Przy wyższych kwotach /10tys zł/ juz sie pojawia. Wydedukowałem, ze to chyba
    jakas kwota wolna.

    > PIT-5 kwartalnie? przy ryczalcie? co mnie ominelo?

    Moze Ciebie nie ominęło a do mnie nie doszło jeszcze:)
    Taki zapis jest w ustawie /plik ze strony MF/

    BogdanK

  • 4. Data: 2005-09-29 18:51:12
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik BogdanK napisał:

    1.jak ryczalt to nie PIT-5
    2.przy ryczalcie same wplaty w wysokosci 8,5 % przychodu
    3.zeznanie do konca stycznia PIT-28
    4.mozna kwartalnie

    poniewaz nie dales konkretnej linki, iwec nie bede dedukowala, jak Ci
    sie udalo 2 ustawy zmieszac

  • 5. Data: 2005-09-30 23:57:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Sep 2005, BogdanK wrote:

    > no tak mi wychodzi z deklaracji PIT5

    ...mieszasz dwie ustawy...
    [...]
    > Moze Ciebie nie ominęło a do mnie nie doszło jeszcze:)
    > Taki zapis jest w ustawie /plik ze strony MF/

    A tu TRZY ustawy. Różne.
    O VAT (kwartalnie), o PIT "na zasadach ogólnych" (można
    zaliczkowo, jeszcze nie wspomniałeś :)) oraz
    o PIT na zasadach szczególnych w postaci ryczałtu (zaś
    ryczałty są dwa różne - ewidencjonowany i karta).
    Zaiste... chwilę się zastanów nim namieszasz !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-10-01 05:35:31
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > A tu TRZY ustawy. Różne.
    > O VAT (kwartalnie),

    ryczlat ewidencjonowany tez jest na karcie

  • 7. Data: 2005-10-01 20:23:10
    Od: gonia <g...@w...pl>

    > ...możesz po polsku, bo za bardzo się streszczasz ? :)
    >
    > bo mialo byc kwartalnie;>

    a poza tym wiem,w co pewnie trudno uwierzyc, potrafie rozroznic karte od
    ryczaltu ewidencjonowanego:P
    zreszta wynajem przy 8,5 % to nie moze byc karta;-)

  • 8. Data: 2005-10-01 20:56:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2005, gonia wrote:

    > ryczlat ewidencjonowany tez jest na karcie

    ...możesz po polsku, bo za bardzo się streszczasz ? :)

    Ryczałt ewidencjonowany to jest ryczałt ewidencjonowany,
    zaś ryczałt płacony w formie karty podatkowej to
    inny ryczałt... i płacony NIE w oparciu o zaewidencjonowaną
    sprzedaż a narzuconą stawkę.
    Przypadkiem ;) opisane są w ustawie o ryczałtach ale różni
    je niemal wszystko:
    - podstawa opodatkowania (j.w., albo obrót albo decyzja oparta
    o tabelkę, liczbę pracowników itp)
    - zakres DG (na ryczałcie ewidencjonowanym wolno WSZYSTKO, za
    wyjątkiem tego co w tabelce :), na karcie TYLKO to co
    w tabelce)
    ..."co by tu jeszcze" ;)

    Pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-10-03 11:14:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 1 Oct 2005, gonia wrote:

    > bo mialo byc kwartalnie;>

    ...nie załapałem, sądziłem że chodzi o VAT.

    > a poza tym wiem,w co pewnie trudno uwierzyc

    ...no dobra dobra !

    > zreszta wynajem przy 8,5 % to nie moze byc karta;-)

    Acha.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)