    From: "xmarcel" <x...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG studenta - kilka pytan
    Date: Tue, 4 Mar 2003 14:23:40 +0100
    Sender: 9...@a...lublin.pl.invalid

    witam
    mysle ostatnio o rozpoczeciu DG polegajacej na swiadczeniu uslug
    informatycznych w zwiazku z tym mam kilka pytan do szanownych grupowiczow :
    1. siedziba - mieszkam w akademiku i jestem tu czasowo zameldowany, staly
    meldunek mam w domu rodzicow w innym wojewodztwie. dzialalnosc w
    rzeczywistosci bede prowadzil w miescie w ktorym studiuje. wiec gdzie mam
    rejestrowac dzialalnosc(przypuszczam ze w miejscu stalego zameldowania
    bedzie najlepiej) i jaki dokument przedstawic o prawach do lokalu(domu
    rodzicow)?? (uslugi beda wykonywane prawie wylacznie u klienta)
    2. jaka najlepiej wybrac forme rozliczen z US? karte podatkowa czy moze
    ryczalt od przychodow ewidencjonowanych. Moje koszty to kursy, szkolenia,
    ksiazki itp. oraz dojazdy do klientow, rachunki tel. oraz bede chcial
    sukcesywnie nabywac sprzet do serwisowania komputerow.
    3. czy musze stac sie VAT-owcem? (moj kod dzialalnosci to 72.50.Z) czy dla
    moich klientow, malych firm, bedzie roznica, jezeli wystawie faktore VAT czy
    tylko rachunek?
    4. decydujace czy wogole rozpoczna takawa dzialalnosc - ZUS. Przerazaja mnie
    oplaty tj. w/g ustawy w sumie ok 40% liczone minimalnie od 60% sredniego
    wynagrodzenia, a tyle to prawdopodobnie w wielu okresach wogole moge nie
    zarobic. Moje pytanie - czy jako student ktory nie ukonczyl 26 roku zycia
    moge liczyc na jakies ulgi??

    z gory dziekuje za wszystkie sugestje
    pozdrawiam