  • 1. Data: 2009-07-11 10:37:36
    Temat: DG prowadzona razem z zona
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Działamy razem z żoną i gdybyśmy otwierali DG, to na mnie, bo jestem
    niepełnosprawny - niższe wydatki na zus. Czy moja żona - osoba
    pełnosprawna - może u mnie pracować np na umowę o dzieło, u-zlecenie?

    Etat nie wchodzi w grę ze względu na wysokie koszty, a coś robi i się
    ujawnia, zatem musi jakiś papierek się w tej makulaturze pojawić. -
    Kieszeń i tak ta sama :-).

    Czy zatem na prace wykonywane przez żonę mogę wystawiać faktury jak za
    siebie, czy muszę ją w jakiś sposób zatrudniać? - chociaż na symboliczną
    część.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 2. Data: 2009-07-11 10:44:03
    Temat: Re: DG prowadzona razem z zona
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    robercik-us wrote:
> [...]
    >
    > Czy zatem na prace wykonywane przez żonę mogę wystawiać faktury jak za
    > siebie, czy muszę ją w jakiś sposób zatrudniać? - chociaż na symboliczną

    Wrzuć do Google "osoba współpracująca"

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-07-11 20:32:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 12:37
    (autor robercik-us
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h39q1s$j2u$1@news.onet.pl>):

    > Działamy razem z żoną i gdybyśmy otwierali DG, to na mnie, bo jestem
    > niepełnosprawny - niższe wydatki na zus. Czy moja żona - osoba
    > pełnosprawna - może u mnie pracować np na umowę o dzieło, u-zlecenie?

    Nie może.

    > Etat nie wchodzi w grę ze względu na wysokie koszty,

    Etat i tak nie wchodzi w grę.

    > a coś robi i się
    > ujawnia, zatem musi jakiś papierek się w tej makulaturze pojawić. -
    > Kieszeń i tak ta sama :-).

    Niestety pozostaje Osoba Współpracująca. A czemu niestety? Bo ZUS wtedy
    płacisz za nią tak, jak za normalną prowadzącą DG.

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-07-11 20:33:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    Niestety pozostaje Osoba Współpracująca. A czemu niestety? Bo ZUS wtedy
    płacisz za nią tak, jak za normalną prowadzącą DG.

    Taki kraj. W ramach Ułatwiania Życia Przedsiębiorcom będzie załatwianie
    rejestracji w 1 okienku. Cały naród zapłaci za to, żeby było łatwiej
    zarejestrować DG (czyność wykonywana przez przeciętnego przedsiębiorcę raz
    w życiu, dokonywana i tak łatwo i przyjemnie, bez Jednego Okienka). Za to
    na tym się kończy Ułatwianie, za to zaczyna Utrudnianie.

    --
    Tristan

  • 5. Data: 2009-07-11 20:43:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > Nie może.

    Podstawa prawna?

    > Etat i tak nie wchodzi w grę.

    Podstawa prawna?

    Wszystko wchodzi w grę i jest możliwe,
    tylko się nie opłaca ze względu na brak mozliwości
    umieszczenia tego w kosztach i inne ozusowanie.
    Było to już tyle razy na grupie od kiedy ją czytasz,
    że odnoszę czasem wrażenie,
    że zatraciłeś tę umiejetność (czytania),
    albo zrozumienie Ci szwankuje.

  • 6. Data: 2009-07-11 21:14:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 lipiec 2009 22:43
    (autor cef
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h3atmg$bfv$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Wszystko wchodzi w grę i jest możliwe,
    > tylko się nie opłaca ze względu na brak mozliwości
    > umieszczenia tego w kosztach i inne ozusowanie.

    Ano właśnie. Więc typowe zatrudnianie czy zlecanie czy dziełanie nie wchodzi
    w grę.

    > Było to już tyle razy na grupie od kiedy ją czytasz,
    > że odnoszę czasem wrażenie,
    > że zatraciłeś tę umiejetność (czytania),

    I to mówi ktoś, kto twierdzi, że w PKPiR się księguje towary.

    > albo zrozumienie Ci szwankuje.

    PLONK. Co i tobie polecam.

    --
    Tristan

  • 7. Data: 2009-07-11 21:24:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tristan wrote:

    > PLONK. Co i tobie polecam.

    Miałbym się pozbawić na własne życzenie takiej rozrywki
    jak czytanie Twoich niezwykłych historii?
    Czekam z utęsknieniem kiedy sprzedadzą Ci jakiś wadliwy telefon,
    komputer czy też otrzymasz nieprawidłową fakturę albo pies Cię obszczeka.

  • 8. Data: 2009-07-11 22:04:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Nie może.

    Może.

    > Etat i tak nie wchodzi w grę.

    Wchodzi i jest najbezpieczniejszy _jak już trzeba_.
    Weź trochę doczytaj, bo wpuścisz kogoś na minę. :/

    Jak ktoś świadczy bezumownie, to się mogą dopieprzyć,
    wycenić "rynkowo" i od tego jeszcze kazać zapłacić podatek.
    Niestety takie umowy nie mogą być kosztem, chociaż czytałem
    że to ma się zmienić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2009-07-11 22:23:01
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 12 lipiec 2009 00:04
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Wchodzi i jest najbezpieczniejszy _jak już trzeba_.

    I podwójne opodatkowanie dochodu oraz ZUS i tak jak za Współpracującą ZTCW.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-07-11 23:35:00
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-11, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > I podwójne opodatkowanie dochodu oraz ZUS i tak jak za Współpracującą ZTCW.

    ZUS nie, bo idzie w koszty osoby prowadzącej DG.
    A podwójnego opodatkowania dochodu nie unikniesz.
    Jak będziesz korzystać z usług osoby współpracującej bezumownie,
    to Ci te usługi wycenią rynkowo i ten podatek i tak zapłacisz,
    i tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl