eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG - likwidacja a majątek (wyposażenie)DG - likwidacja a majątek (wyposażenie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!newsfeed.silweb.pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "r" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: DG - likwidacja a majątek (wyposażenie)
    Date: 27 Jan 2006 11:25:26 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 38
    Message-ID: <4...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1138357526 7254 213.180.130.18 (27 Jan 2006 10:25:26
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Jan 2006 10:25:26 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 83.22.199.125, 192.168.243.48
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12)
    Gecko/20050915 Firefox/1.0.7
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:154785
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,

    moja działalność gospodarcza od kilku miesięcy nie ma żadnych przychodów,
    nadszedł więc czas ją zlikwidować.

    Sama działalność (KPiR/VAT) miała profil usługowy (branża IT) - żadnych towarów
    handlowych, itp. Nie ma też środków trwałych, a jedynie na wyposażeniu kilka
    rzeczy (typu komputer, aparat cyfrowy - cena zakupu pomiędzy 1500 a 3500 PLN).
    Owe wyposażenie chcę przejąć jako ja (osoba fizyczna).

    Jeśli rozumiem, to musiałbym teraz sporządzić remanenty likwidacyjne i zapłacić
    od cen zakupu wyposażenia VAT (a PITu za nie efektywnie nie zapłacę, bo raczej
    nie planuję sprzedaży wyposażenia, o ile je już przejmę).

    Oczywiście zależałoby mi na przejęciu tego wyposażenia jak najtaniej (w sensie
    niższych podatków). Przejrzałem archiwum grupy, i jak rozumiem, są następujące
    opcje (proszę o korektę, jeśli źle piszę):
    1. "się zniszczyło" - jako że sprzęt rozliczałem w miesiącu zakupu, to wystarczy
    tylko protokół zniszczenia i nic nie płacę? Oczywiście nie było u mnie
    kataklizmu, więc tylko aparat cyfrowy spadł mi na podłogę...
    2. sprzedaż znajomemu tuż przed zakończeniem działalności - np. za 50% ceny
    zakupu - wtedy płacę połowę niższy VAT, ale dodatkowo PIT 19% - i tak wychodzę
    trochę lepiej. Tylko dlaczego akurat 50%, a nie 80%, czy 30%, czy w ogóle za
    symboliczną złotówkę? Czy muszę tu zachować cenę rynkową (bo inaczej US uzna to
    za wymigiwanie się od płacenia podatku), czy mogę wziąć dowolnie niską
    (wychodząc z założenia, że jeśli chcę stracić na tej sprzedaży, to moja strata)?
    3. Faktura wewnętrzna - nigdy tego nie robiłem, ale jak rozumiem, jest tu ten
    sam problem z wyceną, co w opcji drugiej.

    Co o tym sądzicie, która opcja jest Waszym zdaniem najkorzystniejsza? Nie chodzi
    mi oczywiście o zaoszczędzenie kilku złotych przy ryzykowaniu problemów z US,
    ale ogólnie trochę się tych pieniędzy zbiera i jest o co powalczyć.

    Dziękuję za wszystkie opinie,
    r

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1