eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiDG - likwidacja a majątek (wyposażenie)Re: DG - likwidacja a majątek (wyposażenie)
  • Data: 2006-01-28 13:38:29
    Temat: Re: DG - likwidacja a majątek (wyposażenie)
    Od: "BigDario" <b...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    witam,

    zanim zamkniesz dzialnosc, sprawdz wartosc tego sprzet chocby na allegro i
    za podobna (max -20%) sprzedaj, chocby sobie, a na remanencie wykaz 0,
    zaplacisz vat od rzeczywistej wartosci, a dochodowy zapewne ci nie wyjdzie
    ;)


    pozdr.


    Użytkownik "r" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4c53.00000090.43d9f515@newsgate.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > moja działalność gospodarcza od kilku miesięcy nie ma żadnych przychodów,
    > nadszedł więc czas ją zlikwidować.
    >
    > Sama działalność (KPiR/VAT) miała profil usługowy (branża IT) - żadnych
    > towarów
    > handlowych, itp. Nie ma też środków trwałych, a jedynie na wyposażeniu
    > kilka
    > rzeczy (typu komputer, aparat cyfrowy - cena zakupu pomiędzy 1500 a 3500
    > PLN).
    > Owe wyposażenie chcę przejąć jako ja (osoba fizyczna).
    >
    > Jeśli rozumiem, to musiałbym teraz sporządzić remanenty likwidacyjne i
    > zapłacić
    > od cen zakupu wyposażenia VAT (a PITu za nie efektywnie nie zapłacę, bo
    > raczej
    > nie planuję sprzedaży wyposażenia, o ile je już przejmę).
    >
    > Oczywiście zależałoby mi na przejęciu tego wyposażenia jak najtaniej (w
    > sensie
    > niższych podatków). Przejrzałem archiwum grupy, i jak rozumiem, są
    > następujące
    > opcje (proszę o korektę, jeśli źle piszę):
    > 1. "się zniszczyło" - jako że sprzęt rozliczałem w miesiącu zakupu, to
    > wystarczy
    > tylko protokół zniszczenia i nic nie płacę? Oczywiście nie było u mnie
    > kataklizmu, więc tylko aparat cyfrowy spadł mi na podłogę...
    > 2. sprzedaż znajomemu tuż przed zakończeniem działalności - np. za 50%
    > ceny
    > zakupu - wtedy płacę połowę niższy VAT, ale dodatkowo PIT 19% - i tak
    > wychodzę
    > trochę lepiej. Tylko dlaczego akurat 50%, a nie 80%, czy 30%, czy w ogóle
    > za
    > symboliczną złotówkę? Czy muszę tu zachować cenę rynkową (bo inaczej US
    > uzna to
    > za wymigiwanie się od płacenia podatku), czy mogę wziąć dowolnie niską
    > (wychodząc z założenia, że jeśli chcę stracić na tej sprzedaży, to moja
    > strata)?
    > 3. Faktura wewnętrzna - nigdy tego nie robiłem, ale jak rozumiem, jest tu
    > ten
    > sam problem z wyceną, co w opcji drugiej.
    >
    > Co o tym sądzicie, która opcja jest Waszym zdaniem najkorzystniejsza? Nie
    > chodzi
    > mi oczywiście o zaoszczędzenie kilku złotych przy ryzykowaniu problemów z
    > US,
    > ale ogólnie trochę się tych pieniędzy zbiera i jest o co powalczyć.
    >
    > Dziękuję za wszystkie opinie,
    > r
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1