  • Data: 2003-02-20 10:14:53
    Temat: DG (koszty) - parę pytań nieuświadomionego
    Od: "Boguś" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Mam parę pytań w związku z właściwym księgowaniem kosztów. (KPiR + VAT)

    1. Jak księgować składkę na Fundusz Pracy? Jedni mówia mi, że w koszty, inni
    że doliczają do składek na ubezp. społ. w PIT-5, jeszcze inni że FP w ogóle
    nie jest KUP i nie podlega odliczeniu od dochodu.

    2. Czy wszystkie rachunki kosztowe, na których nie ma mojej nazwy (np.
    bilety kolejowe za podróże służbowe) należy księgować poprzez dow. wewn. ?
    Jeśli tak, to czy w DW wpisuję wartość netto czy brutto (takiego np. biletu
    kol.)? - Z tego co wiem, VAT od biletów kol. można odliczać.

    3. Telefon stacjonarny. Wiem że było, ale nie do końca mój przypadek. Mam
    telefon w mieszkaniu (tamże jest zarejestrowana firma). Numer w TPsie jest
    zarejestrowany na firmę (nie na imię i nazwisko). Czy moge cały rach tel.
    kłaść w KUP, czy jest to "moralnie" wątpliwe ? Właśnie po to zarejestrowałem
    ten telefon na firmę, ale w kontekście przeczytanych wątków na grupie
    zaczynam mieć wątpliwości, czy mi wolno.

    Pozdrawiam
    Boguś