  • 1. Data: 2005-04-22 06:52:46
    Temat: DG a umowa o dzieło
    Od: "m" <m...@i...pl>

    Witam,

    Prowadzę DG zajmującą się reklamą, dostałam propozycje napisania
    artykułu do gazety. Wydawnictwo prosi o wystawienie umowy o dzieło
    i to mam dylemat.
    Jak to mam zaksięgować? Nie wypisywałam wcześniej umów mają DG.

    Proszę moze mi ktoś z Was pomoze.

    Marzena

  • 2. Data: 2005-04-22 07:58:06
    Temat: Re: DG a umowa o dzieło
    Od: "Dancer" <m...@g...pl>

    Witaj,

    skoro dostałaś propozycję napisania artykułu, to Twój zleceniodawca musi
    przygotować umowę o dzieło i martwić się jej księgowaniem. Do Ciebie należy
    owocna negocjacja ceny i uważne przeczytanie to, pod czym się podpisujesz.

    Przypuszczam, że ta umowa jest po to, by jasno przekazać prawa majątkowe do
    artykułu.

    Powodzenia!

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

    :::: Polecam ::::
    http://www.aidemart.com/Praktyczny_E-biznes - Praktyczne Rady Dla
    Biznesmenów, Którzy Chcą Robić Pieniądze W Internecie

  • 3. Data: 2005-04-23 22:15:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Apr 2005, Dancer wrote:
    [...komuś...]
    >+ Witaj,
    >+
    >+ skoro dostałaś propozycję napisania artykułu, to Twój zleceniodawca musi
    >+ przygotować umowę o dzieło

    ...no tak....

    >+ i martwić się jej księgowaniem.

    ...no też tak.
    Pic polega na tym że między zawarciem umowy a jej zaksięgowaniem
    trzeba wystawić rachunek. I rachunek wystawia *WYKONAWCA*.
    Nie jest prawdą jakoby to był obowiązek zamawiającego: często
    zamawiający to robi *za wykonawcę*. A później wykonawca narzeka
    na grupie że "coś mu źle wyliczył"...

    >+ i uważne przeczytanie to, pod czym się podpisujesz.

    ...a to zdecydowanie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)